نیمی از استان‌های کشور با کم‌بارشی مواجه هستند

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه گیلان با دریافت ۷۶۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین استان کشور و سمنان با دریافت ۷۲ میلی‌متر، کم‌بارش‌ترین استان کشور هستند، گفت: حدود نیمی از استان‌ها با کم‌بارشی مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه اظهار کرد: شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به ۱۱ ماه نخست سال گذشته ۴۲ میلی متر بارش بیشتری دریافت شده است، با وجود اینکه میانگین پهنه‌ای بارش کشور نرمال است، اما حدود نیمی از استان‌ها با کم‌بارشی مواجه هستند که بیشترین کم‌بارشی با میزان ۱۰۶ میلی متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: استان‌های قزوین با کسری ۷۸.۵، گیلان ۷۷.۷، تهران ۶۶ و استان لرستان با ۵۰.۹ میلی‌متری بارش در رده‌های بعدی استان‌های با بیشترین کم بارشی در سال آبی قرار دارند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در مقابل استان کرمانشاه با رشد ۸۴ میلی‌متر بارش نسبت به نرمال، بهترین دریافت‌کننده بارش کشور تا این موقع از سال زراعی است و پس از کرمانشاه به ترتیب استان‌های مازندران با افزایش ۶۷.۶ میلی‌متر، ایلام ۵۹، خوزستان ۵۰.۴ و اردبیل ۴۶.۹ میلی‌متر در رده‌های بعدی بهترین دریافت کنندگان بارش کشور قرار دارند.

وظیفه اضافه کرد: گیلان با دریافت ۷۶۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین استان کشور و سمنان با دریافت ۷۲ میلی‌متر، کم‌بارش‌ترین استان کشور هستند.

وی افزود: بارش کشور از ابتدای مرداد تا کنون در محدوده نرمال قرار داشته و عمده بارندگی‌ها مربوط به نواحی نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور بوده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: در یک هفته اخیر نیز بارش‌های خوبی در مناطق شمالی و جنوب شرق ثبت شده که سبب شده است تا بارش یک هفته منتهی به صبح بیست‌وششم مرداد در محدوده بیشتر از نرمال قرار گیرد.

وظیفه ادامه داد: میزان بارش کشور یک ماه مانده به پایان سال زراعی (سی‌ویکم شهریور) به ۲۳۰ میلی متر رسیده است.

کد خبر 782544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.