آلمان و ایتالیا مواجه با گرم‌ترین روز خود در سال جاری

آلمان و ایتالیا هشدارهای گرمایی گسترده‌ای را به‌دلیل احتمال وقوع خطرات بالقوه سلامتی صادر کرده‌اند و از مواجهه با گرم‌ترین روز خود در سال جاری با وجود گرمای سوزان خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اروپا قاره‌ای با بالاترین سرعت گرم شدن جهانی به‌دنبال فعالیت‌های انسانی است و شهرهای سراسر آن در حال تجربه موج‌های گرمایی سوزان و صدور هشدارهای گرمایی جدی هستند. در این میان آلمان و ایتالیا در روز گذشته دمایی به‌شدت بالا را تجربه کردند.

گرم‌ترین روز سال در آلمان

تا این لحظه سه‌شنبه با دمای نزدیک به ۴۰ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین روز سال در آلمان بود که البته دما بسیار گرم‌تر از این میزان احساس شد، زیرا رطوبت بالا امکان خنک ماندن را سخت می‌کند و این کشور حتی در طول شب نیز دمای بالای ۲۰ درجه سانتی‌گراد همراه با رطوبت را تجربه کرده است که به‌عنوان شب‌های گرمسیری شناخته می‌شود.

سرویس هواشناسی آلمان (DWD) پیش از این دوشنبه را با ۳۵.۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین روز اعلام کرده بود. با گسترش گرما به سمت شمال شرق نیز دمای بیش از ۳۷ درجه سانتی‌گراد در بعضی از مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود که ممکن است رکورد جدید نیز شکسته شود.

آلمان و ایتالیا مواجه با گرم‌ترین روز خود در سال جاری

برای اکثر نوارهای ساحلی شمال و دریای بالتیک این کشور هشدار گرما و حتی اخطارهای سطح دو و سه صادر شده است. دولت همچنان توصیه می‌کند ساکنان بین دو تا سه لیتر آب در طول روز بنوشند، از فعالیت‌های بدنی شدید پرهیز کنند و هنگام بیرون رفتن، از هر نوع محافظ ممکن در برابر آفتاب بهره بگیرند. با این حال پیش‌بینی می‌شود دما در اواخر هفته کاهش پیدا کند که این امر با بارش گسترده باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

هشدار گرمای بی‌سابقه در ایتالیا

پس از موج گرمای شدید که دمای آخر هفته گذشته را در بخش‌هایی از ایتالیا به بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رساند، انتظار می‌رود دمای سوزان درست قبل از تعطیلات رسمی فراگوستو در پانزدهم آگوست به اوج خود برسد. با افزایش دما در طول هفته، پیش‌بینی می‌شود ساردینیا و سیسیل بیشترین آسیب را ببینند.

در حالی که دماهای ثبت‌شده تاکنون کمتر از رکوردهای سال ۲۰۲۳ است، داده‌های وزارت بهداشت ایتالیا نشان می‌دهد که گرما به‌نحوی غیرمعمول در سراسر کشور گسترش دارد. دوشنبه حدود ۱۷ شهر از جمله رم، پالرمو و فلورانس در معرض هشدار قرمز وزارت بهداشت قرار گرفتند که این تعداد در سه‌شنبه به ۱۹ مورد افزایش داشت و انتظار می‌رود تا پایان چهارشنبه به ۲۲ شهر برسد.

آلمان و ایتالیا مواجه با گرم‌ترین روز خود در سال جاری

هشدار قرمز بالاترین سطح هشدار گرمایی و نشان‌دهنده خطرات بالقوه سلامتی برای جمعیت عمومی به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر هم‌چون افراد مسن، کودکان و افرادی با شرایط سلامتی زمینه‌ای است.

تنها پنج از ۲۷ شهر بزرگ تحت نظارت مقامات بهداشتی ایتالیا شامل کاتانیا، سیویتاوکیا، مسینا، پسکارا و رجیو کالابریا امروز زیر سطح زرد هشدار گرمایی به‌عنوان سطح پایینی قرار گرفتند و مقامات به مردم توصیه کرده‌اند بعدازظهرها را تا جای ممکن در محیط‌های سربسته بگذرانند، از فعالیت بدنی خودداری کنند و آب زیادی بنوشند.

کد خبر 780927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.