توقف به درخواست شهروند؛ سیاست جدید اتوبوس‌های عمومی پراگ

اتوبوس‌های شهری پراگ اکنون فقط به درخواست شهروندان توقف می‌کند؛ اداره حمل‌ونقل پایتخت چک ادعا می‌کند که این امر عملکرد پایدارتر حمل‌ونقل عمومی را تضمین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان منطقه‌ای حمل و نقل یکپارچه پراگ (ROPID) در ۲۹ ژوئن قانون جدیدی را در مورد عملکرد اتوبوس‌های عمومی در پایتخت چک به اجرا گذاشت. اتوبوس‌ها دیگر در ایستگاه‌های اتوبوس توقف نمی‌کنند، مگر اینکه به‌طور خاص توسط مسافران داخل اتوبوس یا افرادی که در ایستگاه منتظر هستند، این کار درخواست شود.

به طور خاص، مسافران داخل اتوبوس باید قبل از اینکه اتوبوس به ایستگاه برسد، دکمه درخواست توقف را فشار دهند که البته یک روش رایج و پرکاربرد در سراسر جهان است. اپراتور در خصوص افرادی که در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند، اعلام کرده است تنها کاری که باید انجام دهند این است که به‌گونه‌ای در مقابل خودروی ورودی قرار بگیرند که راننده آنها را ببیند. پیش از این، مسافران ناخواسته مجبور بودند دست خود را بالا ببرند، اما این کار دیگر لازم نیست.

توقف به درخواست شهروند؛ سیاست جدید اتوبوس‌های عمومی پراگ

این اقدام ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد، با این حال، تغییرات جدید باعث سردرگمی بسیاری از کاربران حمل‌ونقل عمومی، به ویژه افراد مسن، شده است زیرا ایستگاه‌های نزدیک بیمارستان‌ها به عنوان توقف‌های درخواستی دسته‌بندی شده است و این در حالی است که تقریباً این مکان‌ها اغلب مملو از افراد مسن با تحرک محدود است. علاوه بر این، بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس قدیمی غیرشفاف هستند و بنابراین راننده نمی‌تواند فرد را ببیند مگر اینکه از ایستگاه خارج شود.

چرا این تغییر مورد نیاز بود؟

به گفته ROPID، تغییرات اعمال شده منطقی هستند زیرا پیش از این نیز ۷۰ درصد از ایستگاه‌های اتوبوس شهر به حالت «درخواستی» توقف داشتند و اکنون این روند رسمیت پیدا کرده است و رانندگان باید بر اساس درخواست شهروندان بایستند. هدف تغییرات اجرا شده بهبود کارایی، تسریع زمان سفر و کاهش هزینه‌های سوخت است و به این ترتیب هدف شهرداری تقویت ذهنیت پایداری بوده است.

توقف به درخواست شهروند؛ سیاست جدید اتوبوس‌های عمومی پراگ

کد خبر 780586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.