نحوه استفاده از مکمل بنزین کاسپین + معرفی بهترین روش
نحوه استفاده از مکمل بنزین

نحوه استفاده از مکمل بنزین کاسپین را در این مطلب توضیح داده شده است، علاوه بر میتوانید حقایقی درباره MMT موجود در اکتان بوستر های کاسپین بدانید و در خصوص زمان استفاده از آن تصمیم بگیرید.

نحوه استفاده از مکمل بنزین کاسپین

استفاده از مکمل‌های بنزین می‌تواند کارایی خودروی شما را تا حد قابل قبولی افزایش دهد. اما آیا می‌توان به صورت دلخواه و در مدت زمان‌های پی در پی از این محصولات استفاده کرد؟ پاسخ قطعاٌ نه است. برای اینکه بتوانیم از مزایای مکمل‌های بنزین از جمله مکمل بنزین کاسپین استفاده کنیم لازم است که نحوه استفاده از آن را بلد باشیم.

نکاتی درباره مکمل سوخت کاسپین که لازم است قبل از استفاده بدانید

مکمل بنزین با افزایش عدد اکتان بنزین، از بروز پدیده احتراق زودرس (ناک زدن) جلوگیری می‌کند و باعث بهبود عملکرد موتور می‌شود. این محصول همچنین با تمیز کردن سیستم سوخت‌رسانی، به افزایش عمر موتور کمک کرده و از بروز مشکلات فنی جلوگیری می‌کند. با استفاده از مکمل بنزین کاسپین، می‌توانید شاهد افزایش شتاب و قدرت خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی باشید. اما در نظر داشته باشید که اکتان بوستر کاسپین از MMT جهت بالا بردن اکتان استفاده میکند. MMT یک افزودنی چند کاره فلزی بر پایه منگنز است که با استفاده از آن می‌توان عدد اکتان بنزین را بالا برد اما به دلیل فلزی بودن این محلول، فرآیند احتراق سوخت خودرو تاثیری بر روی آن نگذاشته و نمی‌سوزد، به همین دلیل به مرور در محفظه احتراق اکسید شده و باعث خرابی قطعات خودرو خواهد شد. اکسید شدن منگنز MMT ، استهلاک قطعات موتور مانند شمع‌ها و سرسیلندرها را افزایش داده و باعث از بین رفتن کارایی آن‌ها در مدت زمان کوتاهی خواهد شد به همین دلیل استفاده از MMT در ساخت اکتان بوسترهای با تکنولوژی روز استفاده نمیشود.

زنگ زدگی شمع خودرو به دلیل استفاده MMT

زنگ زدگی شمع خودرو به دلیل استفاده MMT

به جز این برند محصولات دیگری نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند عدد اکتان بنزین را تا 12 نیز افزایش دهند. به عنوان مثال اکتان بوستر ووفر محصولی است که برای خودروهای مختلف تولید می‌شود. اگر خودروی شما به بنزینی با اکتان بالا نیاز داشته باشد میتوانید از محصولات برندهایی مانند لوکاس، ووفر ،stp ، وینز و وی پی استفاده کنید که از تکنولوژی روز استفاده میکنند که می‌تواند تا حد زیادی عدد اکتان بنزین را افزایش دهد و در عین حال آسیبی نیز به خودرویتان وارد نکند.

چطور از مکمل بنزین کاسپین استفاده کنم؟

همانطور که گفتیم، مکمل بنزین کاسپین یک افزودنی است که به منظور بهبود عملکرد موتور خودرو و افزایش عدد اکتان بنزین به سوخت اضافه می‌شود. برای استفاده صحیح از این محصول، به مراحل زیر توجه کنید.

مراحل استفاده از مکمل بنزین کاسپین

قبل از اضافه کردن مکمل، بهتر است باک خودرو را تا حدودی خالی کنید. به طور معمول، زمانی که یک‌چهارم تا یک‌سوم باک بنزین باقی مانده باشد، زمان مناسبی برای افزودن مکمل است. در قدم بعدی مقدار مشخصی از مکمل بنزین کاسپین را که بر روی محصول ذکر شده است، به باک خودرو اضافه کنید.

معمولاً هر بطری مکمل برای مقدار مشخصی بنزین طراحی شده است. پس از اضافه کردن مکمل، باک خودرو را تا ظرفیت کامل با بنزین پر کنید. برای عملکرد بهتر، بهتر است پس از افزودن مکمل، چند کیلومتر با خودرو رانندگی کنید تا مکمل به طور کامل با بنزین مخلوط شود.

نکات مهم در استفاده از مکمل بنزین کاسپین

نکات مهم در استفاده از مکمل بنزین کاسپین عبارتند از:

  • همیشه دستورالعمل‌های ذکر شده بر روی محصول را به دقت مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.
  • مکمل بنزین را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.
  • استفاده بیش از حد از مکمل بنزین می‌تواند به موتور خودرو آسیب برساند.
  • از استفاده از مکمل‌های بنزین تاریخ گذشته خودداری کنید.

معایب استفاده از مکمل بنزین کاسپین

برخی از کاربران معتقدند که استفاده از مکمل‌های بنزین کاسپین تأثیر چشمگیری بر عملکرد موتور ندارد و این تأثیر در طولانی مدت قابل مشاهده نیست. به همین دلیل افراد خرید مکمل بنزین کاسپین را هزینه اضافی می‌دانند. از طرفی دیگر همه خودروها به مکمل بنزین نیاز ندارند و استفاده از آن برای برخی خودروها ممکن است بی‌فایده یا حتی مضر باشد. نکته دیگر این است که استفاده نادرست یا بیش از حد از مکمل بنزین کاسپین ممکن است به برخی اجزای موتور آسیب برساند.

بهترین زمان برای استفاده از مکمل بنزین

بهترین زمان برای استفاده از مکمل بنزین، زمانی است که باک خودرو تقریباً خالی باشد و قصد دارید آن را پر کنید. این کار باعث می‌شود مکمل به طور کامل با بنزین تازه‌ای که در باک می‌ریزید مخلوط شود و بهترین عملکرد را داشته باشد. اگر مکمل را به باکی که تا نیمه یا بیشتر پر است اضافه کنید، ممکن است به خوبی با بنزین موجود مخلوط نشود و در نتیجه اثرگذاری آن کاهش یابد.

فاصله زمانی استفاده از مکمل بنزین

قطعا می‌دانید که مکمل‌های بنزین به خصوص اکتان بوسترها باعث افزایش عدد اکتان بنزین مصرفی خودرو شده و کیفیت سوخترا افزایش می‌دهد و علاوه بر آن باعث حفظ سلامت قطعات موتور خودرو نیز می‌شوند و بهتر است که برای استفاده حداکثری از تمامی مزایا و کاربردهای مکمل سوخت، هنگام خالی بودن باک و پیش از بنزین زدن مقدار مناسبی از اکتان بوستر را که با توجه به مدل خودرو و نوع اکتان بوستر مصرفی‌تان مشخص شده است را داخل باک خودرو ریخته و سپس باک خودرویتان را از بنزین پرکنید. فاصله زمانی مناسب جهت استفاده از مکمل بنزین، در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت و سوخت گیری خودرویتان است که باید قبلاز سوخت گیری از مکمل بنزین استفاده کنید تا بتوانید کیفیت سوخت مصرفی را افزایش داده و باعث کاهش آلایندگی خودرویتان نیز شوید..

کد خبر 779511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.