ساخت سنسور چاه در اصفهان برای حفظ جان آتش‌نشانان/ رونمایی از پهپاد جدید آتش‌نشان به‌زودی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سنسور چاه برای نخستین‌بار در اصفهان طراحی بومی‌سازی شده است که قابلیت حفظ جان آتش‌نشانان را دارد و در آستانه ثبت اختراع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آتشپاد دوم محمدمهدی مقدس‌زاده در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: آتش‌نشانی اصفهان هر ساله در این نمایشگاه حضور داشته است و در این دوره با تجهیزات، رویکرد متفاوت و فراتر از دانش جدید و افزایش تکنولوژی که در سطح جهان وجود دارد، در این نمایشگاه شرکت کردیم.

وی با بیان اینکه سنسور چاه برای نخستین‌بار در اصفهان طراحی بومی‌سازی شده است که قابلیت حفظ جان آتش‌نشانان را دارد و در آستانه ثبت اختراع است، افزود: این سنسور می‌تواند پنج گاز را در مسیر چاه تشخیص دهد، همچنین انتقال تصویر را انجام می‌دهد تا در جریان وضعیت فردی که در چاه سقوط کرده است، قرار بگیریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سنسور چاه قابلیت انتقال و دریافت صدا را از درون چاه دارد و در مجموع قابلیت‌های آن ایمنی آتش‌نشانان را هنگام نجات فرد یا افراد سقوط کرده در چاه افزایش می‌دهد.

مقدس‌زاده با بیان اینکه تأمین امنیت مجموعه بازار اصفهان با توجه به عرض کم گذر و ایجاد سد معبر از سال‌ها پیش دغدغه آتش‌نشانی است، گفت: از طریق دانش بومی موتور چهار چرخ ارتقا یافته‌ای ساخته شد که یک پمپ موتور مکنده روی آن نصب و به شیر هیدرانت وصل می‌شود، همچنین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر لوله در کنار موتور تعبیه شده است که در کمترین زمان و سریع‌ترین مسیر انتقال آب را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شرف ثبت قرارداد یک فروند پهپاد آتش‌نشان دارای سیستم اطفای حریق و دوربین ترمال با ارتفاع زیاد هستیم که امیدوارم هفتم مهر به‌مناسبت روز آتش‌نشان رونمایی شود، ادامه داد: در تلاش برای افزودن ربات آتش‌نشان و غواص به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی هستیم، البته طی پنج ماه گذشته اتوبوس فرماندهی این سازمان ارتقا داده شد.

کد خبر 779351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.