المپیاد فیلم‌سازی و جشنواره فیلم کودکان، فرصتی برای معرفی اصفهان در سطح بین‌المللی

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیشترین تعداد دوره‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در این کلان‌شهر برگزار شده و این یک فرصت برای ارتقای شهر و معرفی آن به جهان است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش رویدادهای فرهنگی همچون المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان و جشنواره فیلم کودک و نوجوان در معرفی و برندینگ شهر اصفهان اظهار کرد: این رویدادها می‌تواند به میزان قابل‌توجهی در شناخت جهانی شهر اصفهان نقش داشته باشد.

وی افزود: جشنواره فیلم کودک و نوجوان تاکنون ۳۵ دوره برگزار شده و سی‌وششمین دوره آن نیز سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بیشترین تعداد دوره‌های این جشنواره در این کلان‌شهر برگزار شده و این یک فرصت برای ارتقای شهر و معرفی آن به جهان است.

کلاهدوزان با اشاره به بین‌المللی بودن این جشنواره گفت: این جشنواره یک ابزار است که می‌تواند کشور را به درستی معرفی کند و شهر توریستی اصفهان را نیز به جهان نشان دهد.

وی ادامه داد: البته شاید به جهانی بودن جشنواره آن‌طور که باید توجه نشده، اما المپیاد فیلم‌سازی که دو سال است به این رویداد اضافه شده، زمینه‌ای برای ارتقا و پیشرفت در برگزاری جشنواره و مشارکت نوجوانان در تولید فیلم شده است.

عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی سینمای کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، تولید فیلم در این حوزه کمتر مورد توجه قرار گرفته و نسبت به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ پسرفت کرده که این مسئله بسیار نگران‌کننده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه در جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به ایده‌هایی برای حمایت از فیلم‌سازان پرداخته شده است، گفت: صندوق پروانه تأسیس شده است، هرچند هنوز به بلوغ نرسیده، اما با حمایت‌های لازم می‌تواند به رشد سینمای کودک و نوجوان کمک کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه فیلم‌های کودک و نوجوان، در سطح جهانی اهمیت زیادی دارد و صنایعی که ارتباطی با تولیدات کودکان ندارند، به دلیل تأثیر این سرمایه‌گذاری بر آینده بازارشان به آن توجه می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امیدواریم صنایع بزرگ و نهادهای دیگر نیز در این صندوق همکاری کنند تا حمایت‌های لازم برای بالندگی سینمای کودک و نوجوان فراهم شود.

کلاهدوزان با اشاره به رشد تدریجی هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: هر سال که المپیاد جلوتر می‌رود، شاهد پیشرفت آن هستیم و بر این اساس سال جاری شهر اصفهان بیشتر درگیر این رویداد شد و با تبلیغات محیطی مناسب، شهروندان نیز با آن ارتباط برقرار کردند.

دی خاطرنشان کرد: این تعامل موجب شد که نوجوانان بیشتر شناخته شوند و علاقه‌مندی به این حوزه افزایش پیدا کند و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و نوجوانان بتوانند ذائقه‌های خود را در مسیر رشد پیدا کرده و فیلم‌هایی بر اساس علاقه‌های خود بسازند.

کد خبر 791390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.