اصفهان به خط ریلی در شرق نیاز دارد/ افتتاح بخش زیادی از رینگ پساب تا پایان ۱۴۰۳

شهردار اصفهان گفت: در محدوده شرق علاوه‌بر نمایشگاه بین‌المللی، شهر رویاها و فرودگاه نیز قرار گرفته است، به همین جهت این ارزش را دارد که در دراز مدت به فکر ایجاد یک خط ریلی حومه‌ای برای شرق اصفهان باشیم تا نقاط استراتژیک شهر را به یکدیگر متصل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: بعضی مسائل قدیمی در شهر اصفهان وجود دارد که آن‌ها را با استفاده از راه حل‌های قدیمی حل می‌کنیم، اما این راه حل‌ها هزینه سنگین و بهره‌وری پایینی برای ما دارد.

وی با بیان اینکه یک‌سری مسائل جدید وجود دارد که به اقتضای زمان با آن‌ها مواجه می‌شویم، افزود: مسائل قدیمی و جدید، خوراک شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ بنابراین دانش‌بنیان‌ها باید به کمک مدیریت شهری بیایند و مسائل را حل کنند، البته نه‌تنها مسائل جدید، حتی مسائل و راه‌حل‌های قدیمی نیز قابل تجدید نظر است.

شهردار اصفهان ادامه داد: تا دیروز شهر را به شیوه‌ای تمیز می‌کردیم، اما در حال حاضر می‌توانیم از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم، به‌عنوان مثال می‌توانیم فضای سبز شهر را با روش‌های جدید برای نگهداری بهتر و با صرفه‌جویی بیشتر در منابع نگهداری کنیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در چنین نمایشگاه‌هایی مدیران شهری و شرکت‌های دانش‌بنیان یکدیگر را پیدا می‌کنند، گفت: در این آشنایی، نیازها بیان می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توان گفت این نمایشگاه‌ها محل ارتباط، آشنایی، قرارداد و حل مسائل شهر و صنعت است.

وی با اشاره به اینکه برای آگاهی مردم نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهر اطلاع‌رسانی انجام می‌شود، اما باید امکان رفت‌وآمد مردم به نمایشگاه را نیز فراهم کنیم که در این راستا در حال حاضر به‌صورت محدود تاکسی پیش‌بینی شده است، اما راه حل بلندمدت، ایجاد خط ریلی است که شرق اصفهان را به‌هم وصل کند، ادامه داد: در محدوده شرق علاوه‌بر نمایشگاه بین‌المللی، شهر رویاها و فرودگاه نیز قرار گرفته است، به همین جهت این ارزش را دارد که در دراز مدت به فکر ایجاد یک خط ریلی حومه‌ای برای شرق اصفهان باشیم تا نقاط استراتژیک شهر را به‌هم متصل کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به‌عنوان راه حل میان‌مدت پیگیر هستیم تا خطوط اتوبوس در این محور راه‌اندازی شود که امیدوارم با خرید اتوبوس‌های جدید بتوانیم این محور را پوشش دهیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه به‌تازگی هر هفته یک‌بار در شهر افتتاحیه یک پروژه برگزار می‌شود، در حالی که قبلاً دو هفته یک‌بار این اقدام انجام می‌شد، گفت: در حال حاضر تمرکز شهرداری برای کاهش آلایندگی است، بنابراین اقداماتی را انجام می‌دهیم تا به سهم خودمان، در بهبود آب‌وهوای شهر مؤثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری بخش زیادی از رینگ پساب شهر اصفهان قابل افتتاح است و این کلان‌شهر دارای دو شبکه آب شرب و پساب خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: تصفیه‌خانه‌ها و مخازن هنگامی که کنار هم به‌عنوان یک مجموعه افتتاح شود، حال شهر و فضای سبز آن خوب می‌شود، از این‌رو به‌طور جد روی این شبکه که نجات هوا و فضای سبز شهر را به همراه دارد، کار می‌کنیم.

کد خبر 779106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    1 0
    اصفهان فقط ب آب دریا نیاز دارد پولها را بجای ریل ب جادها برسید و پیمانکار جهت کار رساندن آب دریا ب زایند رود
  • همشهری IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    0 0
    اولویت اول مردم ومطالبه انها برگشت شورونشاط به شهرآنهم با پرآب شدن زاینده رود است، پس ازآن بله کاهش آلایندگی هوای شهراست که میتوان ازقطارشهری برای کمک به این کاهش استفاده نمود،بخصوص برای مردم کوی کشوری وآبشار تا ایستگاه ریلی سی وسه پل....لطفا مسئولان رسیدگی نمایید.