دپوی ۶۵۰ میلیاردی تجهیزات قاچاق در یک انبار

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۶۵۰ میلیارد ریالی تجهیزات پکیج قاچاق که در یکی از انبارهای استان دپو شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان، پس از کسب خبری در خصوص یک شرکت تجاری به صورت غیرقانونی اقدام به وارد کردن تجهیزات و قطعات پکیج می‌کند، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دادند.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با دستگاه قضائی در شرکت مورد نظر حاضر شدند و از محل دپوی قطعات و پکیج‌های موجود بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در این عملیات، ۳۰۶ دستگاه پکیج و ۱۰ هزار و ۲۸۰ قطعه و تجهیزات مربوط که ارزش آنها ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، کشف شد.

وی تصریح کرد: پس از انجام استعلامات لازم از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نجف آباد مشخص شد با توجه به وجود موانع گمرکی و اظهارات خلاف واقع در میزان موجودی محصول نهایی و قطعات و شرکت سازنده و همچنین ثبت نشدن کالا و قطعات کشف شده در سامانه جامع تجارت و انبارهای وزارت صمت محموله کشف شده در زمره کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند.

سردار علینقیان پور با بیان اینکه برابر دستور قضائی کالا و قطعات موجود در انبارها توقیف و پرونده برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد، خاطرنشان کرد: برخی افراد از طریق راه‌های گوناگون و پیچیده اقدام به قاچاق اجناس و کالاهای خارجی و با این کار به اقتصاد و بازار داخلی ضربه وارد می‌کنند که به این دسته از افراد هشدار می‌دهیم بدانند پلیس تمام فعالیت‌های اقتصادی آنان را به صورت هوشمندانه رصد می‌کند و با هرگونه اقدام غیرقانونی و غیرمجازی که منجر به ورود کالاهای قاچاق به کشور شود و در جهش تولید اخلال ایجاد کند، برخورد سریع، دقیق، قاطع و قانونی خواهد کرد.

کد خبر 778320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.