ارتقای سواد محیط زیستی جامعه به‌ویژه مدیران و مسئولان در دستور کار قرار گیرد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید ارتقای سواد محیط زیستی جامعه به‌ویژه مدیران و مسئولان را در دستور کار جدی قرار دهیم تا بتوانیم افزایش مشارکت اجتماعی و توافق‌سازی در سطح حاکمیت را برای محیط زیست کشور به‌صورت همزمان پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان محیط زیست، شینا انصاری در نشست هماهنگی جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: رویکرد ما در سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگ با دستگاه قضائی یک رویکرد پیشگیرانه در مواجهه با جرایم محیط زیستی خواهد بود.

وی افزود: مسائل و مشکلات در حوزه محیط زیست به‌قدری گسترده است که تاکنون رویکرد مجموعه واکنشی بوده و این به دلیل گستردگی موضوعات مختلف در حوزه محیط زیست به‌ویژه در سطح استان‌ها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بعد از این سعی خواهیم کرد پروژه‌های مرتبط با محیط زیست از هر نظر امکان‌سنجی و بعد مجوزهای لازم صادر شود، زیرا اگر این ملاحظات به‌صورت دقیق رعایت شود، تبعات آن به حداقل خواهد رسید.

انصاری با اشاره به تصویب عضویت این سازمان در جلسه روز گذشته هیئت دولت در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت گفت: باید ارتقای سواد محیط زیستی جامعه به‌ویژه مدیران و مسئولان را در دستور کار جدی قرار دهیم تا بتوانیم افزایش مشارکت اجتماعی و توافق‌سازی در سطح حاکمیت را برای محیط زیست کشور به‌صورت همزمان پیش ببریم.

وی حمایت‌های جدی دستگاه قضا از سازمان حفاظت محیط زیست را دلگرم کننده دانست و اضافه کرد: امیدواریم مصوبات مؤثری در جلسه آینده شورای حفظ حقوق بیت‌المال داشته باشیم.

کد خبر 788300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.