راهکارهای درمان سردرد با طب سنتی در منزل / کدام موادغذایی میگرن را فعال می‌کند؟

متخصص طب سنتی با بیان اینکه استفاده از کمپرس سرد و نوشیدن مقدار زیادی آب، ساده‌ترین راهکارها برای بهبود علائم سردرد محسوب می‌شود، گفت: افرادی که درگیر با سردردهای میگرنی هستند باید از خوردن خیارشور، قارچ، فلفل قرمز، اسفناج، زیتون، ماست و انواع سس‌ها پرهیز کنند.

سیاوش گلاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهکارهای درمان سردرد در طب سنتی و با بیان اینکه انواع سردرد از نظر طب سنتی به چهار گروه سردردهای سوداوی، دموی، بلغمی و صفراوی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: هر یک از سردردهای بیان شده علائم متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه راهکارهای ارائه شده در طب سنتی برای کاهش درد و بهبود علائم در هر فرد متفاوت است، افزود: قرار دادن دست‌ها و پاها در آب گرم می‌تواند در کاهش سردرد تأثیرگذار باشد، همچنین ماساژهای نقطه‌ای در ناحیه دست‌ها و گردن می‌تواند برای بهبود سردرد مؤثر واقع شود.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه بهترین روش کاهش سردرد، داشتن استراحت کافی است، تصریح کرد: افراد می‌توانند به منظور درمان سردرد، چند تکه چوب دارچین را تا پودر شدن، آسیاب و سپس به آن آب اضافه کنند و مایع خمیری ایجاد شده را برای چند دقیقه روی پیشانی و شقیقه‌های خود قرار دهند.

گلاری ادامه داد: زنجبیل از موادی به شمار می‌رود که استفاده از آن می‌تواند کاهش التهاب رگ‌های خونی را به همراه داشته باشد و افراد می‌توانند ریشه زنجبیل را در آب جوش خیس و آن را میل کنند، همچنین می‌توانند با ترکیب پودر زنجبیل و آب، مایع خمیری شکلی تولید کنند و آن را روی پیشانی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که درگیر با سردردهای میگرنی هستند باید از خوردن خیارشور، قارچ، فلفل قرمز، اسفناج، زیتون، ماست و انواع سس‌ها پرهیز کنند، گفت: استفاده از کمپرس سرد و نوشیدن مقدار زیادی آب، ساده‌ترین راهکارها برای بهبود علائم سردرد محسوب می‌شود.

متخصص طب سنتی با بیان اینکه ماساژ دادن روغن آویشن و رزماری روی پیشانی و شقیقه‌ها نیز می‌تواند به کاهش سردرد کمک کند، اضافه کرد: جوشاندن روغن لاوندر در یک کاسه کوچک آب و سپس استنشاق بخار ایجاد شده، از دیگر روش‌های بهبود سردرد به شمار می‌رود.

کد خبر 777138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.