به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرایط آبوهوای شدید، اعتصابها و سرمایهگذاری برای تعمیر یک شبکه ریلی قدیمی، سودآوری اپراتور ریلی آلمان را در سال جاری تحتتأثیر قرار داده است. زیان خالص این شرکت در نیمه اول ۲۰۲۴ با افزایش ۱۶ برابری به ۱.۲ میلیارد یورو رسید. زیان خالص شرکت در سال گذشته ۷۱ میلیون یورو در مدت مشابه بود. زیان عملیاتی کسبوکار اصلی آن نیز در مقایسه با ۳۳۹ میلیون یورو در نیمه اول ۲۰۲۳، در سال جاری به ۱.۲ میلیارد یورو رسید.
شرکت اعلام کرد برای جبران زیان حدود ۹ درصد از کارکنان خود را حذف خواهد کرد و در حال آماده شدن برای کاهش ۳۰ هزار شغل در طول پنج سال آینده است؛ ۱۵۰۰ پست در سال جاری تعلیق خواهد شد که در درجه اول بخش اداری تحتتأثیر قرار میگیرد.
دویچهبان اکنون بهدنبال سود عملیاتی سالانه بهویژه سود تعدیلشده قبل از بهره و مالیات است که در مارس مجموع آن را بیش از یک میلیارد یورو پیشبینی کرد. این شرکت همچنین پیشبینی خود را برای درآمد کمی کاهش داد و به ۴۵ میلیارد یورو (مطابق با سال) رساند. البته این اپراتور انتظار میلیاردها دلار بازپرداخت را از دولت آلمان بهعنوان بخشی از یک برنامه جدید برای حمایت از نوسازی راهآهن دارد و از افزایشی دیگر در هزینههای سرمایهای خود روی شبکه و خدمات ریلی بهتر در نیمه اول ۲۰۲۴ به لطف افزایش عمده بودجه دولت خبر داده است.
شرکت اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری چهار میلیارد یورو در این بخش سرمایهگذاری کرده است که افزایشی ۳۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان میدهد، چراکه شرکت پس از دههها سرمایهگذاری پایین مستعد مستعمل و خراب شدن و نیازمند بهسازی است.
امید آن میرود که ۳۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۷ برای نوسازی این بخش هزینه شود. این کاهش از هدف قبلی ۴۵ میلیارد یورویی به دلیل نگرانی در مورد بار بدهی آلمان کنار انجام گرفته است.
نظر شما