از برگزاری حدود ۴۸ هزار یادواره شهدا در دولت سیزدهم تا روایت ساخت تندیس حاج قاسم

ایمنا از توزیع بیش از ۶ میلیون جلد کتاب‌درسی دانش‌آموزان اصفهان، اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان، کسب ۲۲۹۰ مدال ورزشی، برگزاری حدود ۴۸ هزار یادواره شهدا در دولت سیزدهم، اجرای طرح انتقال آب دریا و روایت ساخت تندیس حاج قاسم در برج میلاد در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ توزیع بیش از ۶ میلیون جلد کتاب‌درسی دانش‌آموزان اصفهان می‌رویم، در ادامه نیز اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است، همچنین کسب ۲۲۹۰ مدال ورزشی در سه سال گذشته، برگزاری ۴۸ هزار و ۶۹۸ یادواره شهدا در دولت سیزدهم، اجرای طرح انتقال آب دریا با چشم‌انداز خروج کشور از تنش آبی و روایت ساخت تندیس حاج قاسم در برج میلاد نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

بیش از ۶ میلیون جلد کتاب‌درسی دانش‌آموزان اصفهان توزیع شد

بیش از ۶ میلیون جلد کتاب‌درسی دانش‌آموزان اصفهان توزیع شد

مهدی منتجب، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان اصفهانی اظهار کرد: حدود یک میلیون دانش‌آموز استان اصفهان باید در مدارس ثبت‌نام شوند و تا کنون تعداد ۷۵۰ هزار نفر از آن‌ها در سامانه نام‌نویسی کردند، اما سایر آنان به علل متعدد نظیر نداشتن انتخاب مدرسه مناسب، ثبت‌نام نشدند.

وی افزود: انتظار داریم مطابق جمعیت نواحی و مناطق به ویژه نواحی پرجمعیتی دانش‌آموز نظیر مناطق شهر اصفهان اقدام ویژه‌ای جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان و کتب درسی انجام شود تا توزیع کتب میان محصلان در اسرع‌وقت صورت بگیرد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: دانش‌آموزان و اولیایی که مایل هستند ثبت‌نام کتب درسی را به‌صورت انفرادی انجام دهند، به‌محض ثبت‌نام در مدرسه، با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com کتب درسی مدنظر خود را ثبت کرده و سفارش دهند.

وی پیرامون ورود تعداد هفت میلیون ۳۰۰ هزار جلد کتاب به اصفهان گفت: تاکنون بیش از شش میلیون جلد آن در نواحی و مناطق استان توزیع شده است.

نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه شماره ۷ اعلام کرد: به اطلاع داوطلبان شرکت‌کننده در یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۸ برگزار شده است، می‌رساند داوطلبان می‌بایست برای اطلاع از نتایج و اعلام پذیرفته‌شدگان نهایی به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir مراجعه نمایند.

در ۳ سال گذشته ۲۲۹۰ مدال گرفتیم / کاروان ایران بدون هیچ نگرانی عازم پاریس شد

در ۳ سال گذشته ۲۲۹۰ مدال گرفتیم / کاروان ایران بدون هیچ نگرانی عازم پاریس شد

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم، با ارائه گزارش نهایی مجموعه وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: حوزه ورزش قهرمانی شاخصی است که سطح ورزشی کشورها را مشخص می‌کند و در یک دوره سه ساله موفق شدیم که توسط ورزشکاران این سرزمین ۲۲۹۰ مدال به‌دست بیاوریم، این عدد در مقایسه با دوره چهارساله قبلی، ۴۸۴ مدال افزایش داشته است.

وی افزود: با حضور رئیس‌جمهور شهید، سه بار مراسم تقدیر از این مدال‌آوران داشتیم و تمام مطالبات ورزشکاران نیز پرداخت شده است، یک پاداش حدود چهار برابری را برای مدال‌آوران المپیک در نظر گرفتیم که جمهوری اسلامی از این نظر در جهان رتبه اول را به‌دست آورد و کاروان المپیک ما در حال حاضر بدون هیچ نگرانی اعزام شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در بخش پروژه‌های عمرانی سیاست، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود و از ۴۷۴۲ پروژه نیمه‌تمام موفق شدیم ۱۹۴۷ پروژه را طی این سه سال به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانیم که بعضی از آن‌ها از دهه ۸۰ تا امروز مانده بود.

هاشمی گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سال‌ها دغدغه ما بود و ۳۰ سال انتظار پشت آن وجود داشت، با کمک دولت کار روزمره وزارت ورزش که اداره این دو باشگاه بود را از وزارتخانه جدا کردیم و تمام مردم نیز از این موضوع راضی هستند.

از برگزاری حدود ۴۸ هزار یادواره شهدا در دولت سیزدهم تا روایت ساخت تندیس حاج قاسم

۴۸ هزار و ۶۹۸ یادواره شهدا در دولت سیزدهم برگزار شد

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در آخرین جلسه هیئت دولت با بیان اینکه بنیاد شهید به اندازه دولت می‌تواند گزارش دهد، چراکه به اندازه هر بخش دولت مسئولیت داشته است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی طرح «سپاس» یعنی دیدار با خانواده شاهدان و ایثارگران بود که بر این اساس یک میلیون ۸۸۷ هزار مورد دیدار در این سه سال اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه دوره قبل ۶۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۵۸ حسینیه و خانه شهید در این مدت با هدف مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی فعال و ۲۳ هزار ۸۱۶ مراسم توسط خود مراسم برگزار شده است، افزود: ۴۸ هزار و ۶۹۸ یادواره شهدا به‌صورت مردمی برگزار و ۸۵ درصد گلزارهای شهدا با رعایت نظر و نکات خانواده‌های شهدا ساماندهی شد.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مشارکت در تولید ۹ فیلم سینمایی ملی و ۶ سریال و اخذ ۵ سیمرغ بلورین و ۲ جایزه ویژه جشنواره فیلم فجر از دیگر اقداماتی بود که در این دولت رخ داد؛ همچنین در سه سال گذشته ۱۰۲ مستند با افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه و ۱۰۳ عنوان کتاب تدوین و چاپ شد که نسبت به سه سال گذشته رشد ۲۲۰ درصدی را نشان می‌دهد؛ در این مدت ۷۰ هزار و ۴۵۰ خاطره از والدین شهدا ثبت و ضبط شد که بیش‌تر از هشت سال قبل است.

از برگزاری حدود ۴۸ هزار یادواره شهدا در دولت سیزدهم تا روایت ساخت تندیس حاج قاسم

اجرای طرح انتقال آب دریا با چشم‌انداز خروج کشور از تنش آبی

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا امروز یک میلیون و ۴۸۰ هزار متر مکعب طرح آب‌رسانی محقق شده است که نسبت به هدف‌گذاری ۷۰۰ میلیون متر مکعبی چهارساله، ۲۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد، این میزان رشد در طرح‌های آب‌رسانی، به اندازه یک دولت هشت‌ساله است.

وی افزود: با توجه به تنش‌های آبی در اقصی نقاط کشور، شاخص ۳۶ ماهه خشکسالی در این دولت بسیار شدیدتر از شاخص یاد شده در ۳۶ ماه پیش از آغاز دولت بود و خشکسالی‌های زیادی به‌ویژه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تجربه کردیم، همچنین در استان‌هایی همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، همدان و چهارمحال‌وبختیاری در سال ۱۴۰۰ تنش‌های شدید آبی داشتیم، اما این تنش‌ها به‌شدت مدیریت شد.

وزیر نیرو با اشاره به عقب‌ماندگی قابل توجه در آب‌رسانی روستایی تصریح کرد: به این منظور طرح جهاد آب‌رسانی با استفاده از ظرفیت‌های سپاه پاسداران، نهادهای انقلابی، گروه‌های جهادی، خیران و پیمانکاران بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت، اکنون از مجموع هدف‌گذاری ۱۰ هزار روستا در طرح جهاد آب‌رسانی، در ۶ هزار و ۳۴ روستا این طرح به پایان رسیده و سایر روستاها نیز از متوسط پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردارند و طی یک سال آینده این طرح‌ها قابلیت تکمیل دارد.

محرابیان اضافه کرد: در این دولت افزایش ظرفیت سدهای کشور به ۵.۴ میلیارد متر مکعب هدف‌گذاری و طی برنامه‌ای به مجلس ارائه شد که تاکنون ۴.۱ میلیارد متر مکعب معادل ۷۵ درصد هدف‌گذاری چهارساله به ثمر نشست، اکنون آب‌رسانی از دریا به شهرهای یزد و رفسنجان به پایان رسیده است و در ماه‌های آینده شهرهایی همچون کرمان و اردکان نیز از این موهبت برخوردار و از تنش آبی خارج خواهند شد.

وی تصویب طرح نقشه جامع آب کشور با حمایت رئیس‌جمهور شهید و طرح نوین دولت در مدیریت توأمان آب و برق را از جمله برنامه‌های اجرا شده در مدیریت منابع آب کشور برشمرد و اظهار کرد: اکنون ۲۴۰ هزار چاه کشاورزی در سطح کشور مجهز به کنتورهای فهام است و شاهد شفافیت، اجرای قانون و عدالت در توزیع آب در این حوزه هستیم.

روایت ساخت تندیس حاج قاسم در برج میلاد/ تندیس را از روی ارادت قلبی ساختم

روایت ساخت تندیس حاج قاسم در برج میلاد / تندیس را از روی ارادت قلبی ساختم

حمید کنگرانی فراهانی، هنرمند مجسمه‌ساز در رابطه با شروع فعالیت در رشته مجسمه‌سازی اظهار کرد: در تهران متولد شدم و اصلیتم به شهرستان تفرش بازمی‌گردد، از کودکی علاقه‌مند به نقاشی بودم و شروع به فعالیت کردم و در ادامه وارد مجسمه‌سازی شدم، در سن ۱۶ سالگی در قامت شاگرد استاد عباس این الو در آمدم و شروع به یادگیری رشته مجسمه‌سازی کردم.

وی درباره چگونگی یادگیری مجسمه‌سازی این‌چنین بیان کرد: ۱۹ ساله بودم که خبری در تلویزیون در رابطه با موزه مادام توسک پخش شد که سبک جدیدی از هنر مجسمه‌سازی را نشان می‌داد، اما در ایران چنین رشته‌ای نداشتیم و بر این اساس با برنامه‌های تلویزیونی شروع به یادگیری کردم و بالاخره در سال ۱۳۸۰ تندیس آیت‌ الله قاضی طباطبایی را برای موزه عبرت ساختم.

این هنرمند مجسمه‌ساز افزود: سپس مجسمه استاد علی نصیریان را برای ستاد چهره‌های ماندگار ساختم که در مجموعه سعدآباد رونمایی شد و پس از آن تماسی از لندن دریافت کردم که از طرف موزه مادام توسو لندن دعوت‌نامه فرستاده بودند، اما به‌دلیل مشمول بودن سربازی نتوانستم بروم، به سربازی رفتم و در نهایت معافیت پزشکی گرفتم؛ پس از آن به آلمان مهاجرت کردم و در آلمان آموزش‌های پیشرفته‌تری در زمینه مجسمه‌سازی دریافت کردم.

وی درباره ساخت مجسمه حاج قاسم سلیمانی این چنین بیان کرد: در دوران یورش داعش بود که به مرور به نام حاج قاسم سلیمانی علاقه‌مند شدم و شخصیت او را دنبال می‌کردم، داعش یک پدیده بسیار بد بود و رشادت شهید حاج قاسم سلیمانی که یکی از پر آوازه‌ترین سرداران ایران بود، توانست مانع پیشرفت چنین نیروی اهریمنی شود.

این مجسمه‌ساز با تاکید بر ارادت قلبی خود به حاج قاسم سلیمانی اضافه کرد: بنابراین تصمیم به نامه نوشتن برای سردار دل‌ها کردم و او به نامه جواب داد، پس از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم تصمیم گرفتم که تندیسی از او بسازم که در حال حاضر در موزه دفاع مقدس است؛ این تندیس بسیار سریع و در کمتر از ۱۸ شبانه‌روز ساخته شد، پس از آن شروع به ساخت تندیس دوم کردم که در دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی ساخته شد و اکنون در برج میلاد قرار دارد.

کد خبر 774796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.