میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ چهارشنبه ۳ مرداد / هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _‌چهارشنبه سوم مرداد_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه پاکدشت با شاخص ۱۶۴، رباط‌کریم با شاخص ۱۵۷، سلامت با شاخص ۱۵۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۳۳، شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۰۶ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس، امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۲۴، باقرشهر با شاخص ۱۱۹، پارک رازی با شاخص ۱۱۴، پاسداران با شاخص ۱۲۵، پیشوا با شاخص ۱۲۷، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۳۵ و دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۱۰، بر مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۳۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۲۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۴۹، قرچک با شاخص ۱۱۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۴۸ و ورامین با شاخص ۱۱۵ در موقعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

قابل توجه است که دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۳، اسلام‌شهر با شاخص ۶۶، امام خمینی با شاخص ۷۴، بهارستان با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۹۰، پردیس با شاخص ۹۳، پونک با شاخص ۷۸ سالم (زرد) ثبت شد.

در همین راستا، ایستگاه‌های پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۲، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۷۲، چشمه با شاخص ۸۱، دماوند با شاخص ۵۹، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۵، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهریار با شاخص ۶۱، علم و صنعت با شاخص ۸۷، قدس با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۶۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۸۱، ملارد با شاخص ۷۳ در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شدند. ایستگاه گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۴۶، در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

کد خبر 774656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند صفادشت وحومه IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    0 0
    متاسفانه وضعیت رسیدگی به حومه صفادشت(علی بیات - ارغش اباد-) بسیار ضعیف می باشد ازنظر راه -اسفالت -اب -برق- نخاله های رها شده و پلاستیک-عدم فضای سبز درختکاری -عدم تابلو راهنمایی رانندگی همین سیاستگزاری های اشتباه باعث هجوم مردم به شهرها می شود و باعث بیابان زایی و ظهور ریزگردها و عدم امنیت اطرف شهرها خواهد شد. لطفا پیگیری شود باتشکر