۲ هزار وام به بازنشستگان زنجانی پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: دو هزار وام به بازنشستگان زنجانی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی عزیزخانی، امروز_ یکشنبه سی‌ویکم تیر- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس اسناد بالادستی برای حفظ و صیانت از توانمندی بیمه‌شدگان در بخش کسب و کار کشور تلاش خود را به کار گرفته است و سعی دارد بستری را فراهم کند تا تولید در سایه امن تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی هشت راهبرد کلان برای خدمات‌رسانی بهتر و برطرف کردن چالش‌ها در نظر گرفته است، افزود: این راهبردها شامل هوشمندسازی تأمین اجتماعی، تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای، توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی، کنترل مصارف و افزایش بازدهی دارایی‌ها، بهره‌وری و افزایش بازدهی دارایی‌ها، صیانت از بیمه‌شدگان در حوزه درمان، اصلاح و سازماندهی صندوق در راستای پایداری و فسادستیزی و صیانت از اموال است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه به همت دولت شهید رئیسی بزرگترین بدهی سازمان به بانک‌ها پرداخت شد، اضافه کرد: این بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بود که به طور کامل به بانک رفاه پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۴ میلیارد تومان در اختیار صنایع و کارگاه‌های استان قرار گرفت، گفت: همچنین در سال گذشته سه هزار و ۸۰۹ فقره دستمزد ایام بارداری پرداخت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان افزود: در سال گذشته دو درصد از آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: توانستیم بیش از ۲۰۰۰ فقره وام به مستمری بگیران پرداخت کنیم در کنار آن در زمینه بیمه تکمیلی مستمری بگیران ۵۰ درصد هزینه را سازمان پرداخت می‌کند.

عزیزخانی گفت: در حال حاضر ۵۸۰ هزار نفر از جمعیت این استان معادل ۵۳ درصد تحت پوشش تأمین اجتماعی استان هستند.

مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از بیمه شدگان در این حوزه از گروه‌های خاص هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰۰ نفر از بافندگان فرش، ۱۲ هزار و ۷۰۰ راننده، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران و در مجموع ۳۲ هزار بیمه شده خاص در بخش‌های مختلف همچون باربران، خادمان مساجد، زنبورداران و کارفرمایان مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند.

عزیزخانی ادامه داد: تأمین اجتماعی به‌عنوان یک سازمان اجتماعی و اقتصادی بزرگ، در عرصه‌های بیمه اجتماعی، خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم و نیز حوزه اقتصادی فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه درمانی، این سازمان دومین تولیدکننده خدمات درمانی و نخستین و بزرگترین خریدار خدمات سلامت در کشور است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: درمان تأمین اجتماعی به ویژه بخش درمان مستقیم و ملکی سازمان که خدمات آن برای بیمه‌شدگان رایگان است، به‌عنوان سدی در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت برای افراد تحت پوشش به‌ویژه برای بازنشستگان و حداقل‌بگیرها عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل، در شاخه بیمه‌ای و درمانی نیز با تمام قدرت و با هفت شعبه دائمی در بحث بیمه‌ای خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: یک شعبه اقماری، چهار کارگزاری اصلی و در بخش درمان نیز دو بیمارستان و پنج درمانگاه خدمات مورد نیاز را به گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

کد خبر 773658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.