۵۳ درصد زنجانی‌ها زیر چتر تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: ۵۳ درصد زنجانی‌ها زیر چتر تامین اجتماعی هستند و تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان ۲۱۰ هزار نفر است.

علی عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۸۴۰ کارگاه در سطح استان فعال است و در ۴۴۹ واحد از این تعداد بیش از ۵۰ نفر اشتغال دارند.

وی افزود: ۶۰۳ هزار و ۷۰۷ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در استان وجود دارد که حدود ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی این اداره کل حدود ۲۱۰ هزار نفر و با احساب افراد تبعی ۴۹۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

عزیزخانی شمار مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان را ۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با احتساب بیمه‌شدگان تبعی، این تعداد ۱۱۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: این سازمان در استان زنجان علاوه بر خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در دو بیمارستان و پنج درمانگاه ملکی، در معاونت خرید راهبردی با ۵۹۹ مرکز درمانی و تشخیصی در این استان قرارداد خرید خدمات دارد.

عزیزخانی با اشاره به موضوع بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در سال گذشته گفت: در شش ماهه اول سال گذشته تعداد درخواست‌های ثبت شده ۶۳۷ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه مستمری بگیران تأمین اجتماعی از ۲۰۰ میلیون ریال در سال گذشته به ۳۰۰ میلیون ریال در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است، گفت: در استان دو هزار فقره تسهیلات، به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در یک‌سال پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان افزود: سال گذشته تعداد سه هزار و ۳۹۸ مورد پرونده مربوط به خسارت متفرقه در معاونت خرید راهبردی این استان پذیرش و بابت این تعداد پرونده ۳۰۱ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان پرداخت شد.

کد خبر 783045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.