شورای راهبری نباید القا کند که تصمیم گیرنده شخصی جز رئیس جمهور است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: افرادی که برای کار در جامعه محور قرار می‌گیرند نباید موجب تزریق ناامیدی در جامعه باشند و از طرفی هم اینگونه القا نشود که تصمیم گیرنده در دولت، شخصی به جز رئیس جمهور است به عبارتی نباید در جامعه احساس شود که فشارها، لابی‌ها و سهم خواهی ها تعیین کننده است.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به معرفی شورای راهبری دولت چهاردهم طی روزهای گذشته اظهار کرد: مردم با رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمال و آرزوهای خود را در شخصی متبلور می‌دانند و انتظار دارند این آمال پس از انتخاب وی به منصه ظهور برسد.

وی افزود: انگیزه حضور مردم پای صندوق‌های رأی اصلاح ساختارهای غلط سیاسی، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، مطالباتی در زمینه وضعیت فرهنگی و اجتماعی و …، اصلاح رویه‌های غلط گذشته در سیستم حاکمیت است که قبلاً موجب ریزش سرمایه اجتماعی شده بود و اصلاح این موارد از جمله مطالباتی است که در قالب دادن رأی به یک شخص تجلی پیدا می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تاکید کرد: شخص رئیس جمهور باید در کیفیت عملی کردن این مطالبات به نحوی عمل کند که اسباب ناامیدی رأی دهندگان و مشارکت کنندگان فراهم نشوند.

وی ابراز کرد: شورای راهبری دولت چهاردهم نقطه نظراتی بر اساس اظهارنظرهای برخی صاحب نظران ایراد کرده‌اند و از جمله اینکه اعضای شورا پیرامون مردم مناطق مختلف کشور به ویژه مردم اصفهان داشته‌اند که نشان می‌دهد این افراد بیش از آنکه به جنبه کارشناسی و صلاحیت‌های کاری نگاه کنند، ممکن است برخی ملاحظات را در اظهار نظرها و اقدامات آینده خود دخیل کنند.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب به این وضعیت رسیدگی کند؛ البته رئیس جمهور مختار است که برای اداره کشور از طیف‌ها و اشخاص مختلف نظرخواهی کند اما انتظار می‌رود طرف مشورت‌ها افرادی باشند که موجب افزایش امید در جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که برای کار در جامعه محور قرار می‌گیرند نباید موجب تزریق ناامیدی در جامعه باشند و از طرفی هم اینگونه القا نشود که تصمیم گیرنده در دولت، شخصی به جز رئیس جمهور است به عبارتی نباید در جامعه احساس شود که فشارها، لابی‌ها و سهم خواهی ها تعیین کننده است که این موضوع موجب می‌شود بنای امید در جامعه فرو بنشیند.

کد خبر 773395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.