سهم‌خواهی ستادهای انتخاباتی در انتخاب استاندار رویه غلطی است

نماینده مجلس با انتقاد از اینکه بعضی از ستادها به‌دنبال سهم‌خواهی در انتخاب استاندار هستند، گفت: درخواست مزد و پاداش کردن درست نیست و من امیدوارم مسعود پزشکیان این رویه را برهم بزند، به‌ویژه در اصفهان که حتی ستاد انتخابات مسعود پزشکیان موفق هم عمل نکرد و نتوانست رأی زیادی برای ایشان جذب کند.

سید مسعود خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره انتخاب استاندار اصفهان اظهار کرد: مسعود پزشکیان قولی را در مجلس به ما دادند و چندین بار هم در مصاحبه‌های خود اشاره کردند که افرادی که شایستگی دارند و اهل کار هستند را به کار می‌گیرند، نه افراد جناحی را و بر اساس این قول بود که مجلس به همه کابینه ایشان رأی داد، حال باید دید که آیا ایشان به قولشان وفادار هستند یا خیر.

وی افزود: مشکلی که در انتخابات‌ها وجود دارد این است که برخی افراد در تبلیغات یک نامزد کمک می‌کنند و بعد از انتخابات بی‌درنگ صورت حساب می‌آورند که ما شما را به این جایگاه رساندیم، پس پاداش ما این است که استاندار یا وزیر انتخاب کنیم، این رویکرد غلطی است و اینکه هرکس در ستاد انتخاباتی کار کرد بخواهد سهم‌خواهی کند برخلاف سخنان رئیس جمهور است.

نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان اصفهان، استان بزرگی است که کارهای زمین مانده بسیاری دارد و باید استانداری روی کار بیاید که حاشیه نداشته باشد، اهل سیاسی کاری نباشد، سابقه کار اجرایی داشته باشد و به‌دنبال حل مشکل مردم باشد، اما اگر کسی بخواهد بیاید دعواهای سیاسی راه بیندازد فقط وقت مردم و دولت را می‌گیرد و مانع رسیدن دولت به اهداف خود می‌شود و حتی موجب بهم خوردن تعامل میان دولت و مجلس می‌شود.

خاتمی تصریح کرد: مجلس به مسعود پزشکیان اعتماد کرد و ایشان هم باید به قولشان عمل کند، اگر قرار باشد کسی را تنها بر اساس جناح انتخاب کنند، خلف وعده است و نیاز است سراغ افراد کارآمد و توانمند بروند، زیرا اصفهان به شخصی نیاز دارد که بتواند با گروه‌های مختلف و نمایندگان کار کند و خیلی به‌دنبال این نباشد که تنها افراد هم‌جناح خود را در همه پست‌ها قرار دهد.

وی با انتقاد از اینکه بعضی از ستادها به‌دنبال سهم‌خواهی در انتخاب استاندار هستند، گفت: درخواست مزد و پاداش کردن درست نیست و من امیدوارم مسعود پزشکیان این رویه را برهم بزند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصفهان مشکلات بسیار زیادی در زمینه آب، مهاجران و مسائل دیگر دارد که نیازمند رسیدگی است، بنابراین کسی باید بیاید که اهل کار باشد و اگر بخواهد درگیر بحث‌های سیاسی شود به مردم ظلم کرده است، مردمی که همیشه در خدمت، کار و جان‌فشانی برای کشور پیشتاز بودند.

خاتمی خاطرنشان کرد: وزیر کشور هیچ الزامی درباره انتخاب استاندار از میان افراد پیشنهادی ندارد، روال انتخاب استاندار این است که وزیر کشور بررسی می‌کند، عده‌ای را به هیئت دولت پیشنهاد می‌دهد و بعد رأی‌گیری می‌شود، غیر از این حرف‌هایی است که فاقد وجاهت قانونی است. مسعود پزشکیان در انتخاب وزرا نیز خیلی از گزینه‌ها را از لیست پیشنهادی شورای راهبری انتخاب نکرد، بلکه فراجناحی و بر اساس وفاق ملی انتخاب کرد.

کد خبر 786768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.