انتخاب استانداران با فشار سیاسی، اختلاف در استان‌ها را به‌دنبال دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتخاب استاندار بر مبنای سیاسی‌بازی موجب اختلاف در استان ها خواهد شد، گفت: برای موفقیت دولت باید ایجاد وفاق، هم‌افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها در انتخاب استانداران مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم و انتصاب‌های صورت گرفته، بر لزوم شایسته‌گزینی در انتخاب استانداران تاکید و اظهار کرد: شعار مسعود پزشکیان از ابتدا ایجاد وفاق و وحدت عمومی و ملی بود و این رمز موفقیت اوست.

وی افزود: در هر نقطه کشور با توجه به وضعیت موجود از نظر اقتصادی و فرهنگی باید استانداری انتخاب شود که بتواند مشکلات و چالش‌های موجود در آن نقطه را حل‌وفصل کند و اگر دولت بخواهد به جای ایجاد وفاق و هم‌افزایی برای حل مشکلات وارد بازی‌های سیاسی شود، اختلاف ایجاد خواهد شد و مشکلات استان‌ها همچنان باقی خواهند ماند، لذا یکی از ویژگی‌های استاندار در هر استانی این است که بنای او بر خدمت به مردم و حل مشکلات استان باشد و از توانمندی بالای اجرایی برخوردار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه سیاست‌مداران ما دیندار هستند و مشکلات ما سیاسی نیست و غالباً به مسائل اقتصادی و فرهنگی مرتبط است، گفت: باید هدف در انتصاب‌ها و انتخاب‌ها دو چیز باشد که آن ایجاد وفاق و هم‌افزایی و نیز استفاده از همه ظرفیت‌ها است؛ اگر اینگونه بود دولت موفق می‌شد، اما اگر بخواهد با فشار سیاسی فردی را انتخاب کند تا سیاسی بازی کند، به‌یقین موجب اختلاف و فروپاشی در استان‌ها خواهد شد، به همین دلیل استانداران باید این دو ویژگی را داشته باشند.

نماینده مردم فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی گزینه‌هایی توسط برخی محافل سیاسی برای کرسی استانداری تاکید کرد: اگر این گروه‌ها افراد توانمندی را به وزیر کشور معرفی کنند که بتوانند مشکلات استان‌ها را برطرف کنند از نظر قانونی مشکلی ندارد با این تاکید که افراد معرفی شده باید توانمند باشند و قدرت ایجاد وفاق داشته باشند.

حجت‌الاسلام سیاوشی در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان اصفهان به‌ویژه مسئله آب و فرونشست زمین یادآور شد: اصفهان شهری زیبا و فرهنگی با مردمی شریف است و باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا استانداری بر این استان مدیریت کند که قدرت داشته باشد با همکاری مجمع نمایندگان استان، فرمانداران، نخبگان و ذی‌نفوذان مسئله آب استان را مدیریت و مشکلات آن را حل‌وفصل کند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از آب استان از حوزه‌های آبریز مختلف تأمین می‌شود، اما بخش دیگری از آن با مدیریت صحیح آب حل می‌شود؛ بنابراین باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکل آب استان حل و به‌دنبال آن از فرونشست زمین جلوگیری شود.

کد خبر 786923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.