۱۳۰۸ تعاونی در استان زنجان فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۸ شرکت تعاونی در این استان فعالیت دارند که زمینه اشتغال ۱۵ هزار و ۳۳۹ نفر در آن‌ها فراهم شده است.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده ۲۲ تعاونی مشکل دار در این استان تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از تعاونی‌های مشکل دار استان که عمده آنها در حوزه مسکن بودند، سال‌ها دچار مشکلات و مسائلی بودند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته خیلی از آنها حل و فصل شد، افزود: پایش تعاونی‌ها به صورت مستمر در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با توجه به سهم ۲۵ درصدی که در اقتصاد ملی برای بخش تعاون در نظر گرفته شده است، رسیدگی به مشکلات این بخش می‌تواند بخش اعظمی از دغدغه‌های پیش‌روی اقتصاد کشور را برطرف کند، از این‌رو تشکیل کمیته‌ی تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال و راکد در استان، نخستین گام برای تحقق این مهم است.

جعفری تصریح کرد: برخی تعاونی‌ها در استان در مراجع قضائی مشکلاتی دارند یا اینکه در داخل خود تعاونی‌ها مسائلی به وجود آمده است که در ستاد ساماندهی تلاش‌ها بر این این متمرکز شد تا این مشکلات حل و فصل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر هزار و ۳۰۸ شرکت تعاونی در این استان فعالیت دارند که زمینه اشتغال ۱۵ هزار و ۳۳۹ نفر در آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی ۲ سال گذشته با تشکیل ستاد ساماندهی تعاونی‌های مهم و مشکل دار استان، پیگیری مشکلات این تعاونی‌ها به صورت فرا دستگاهی در استان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون نتایج خوبی در پی داشته است.

جعفری با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد شرکت‌های تعاونی در زنجان فعال است، تصریح کرد: معتقدیم تشکیل کمیته تعیین تکلیف شرکت‌های تعاونی غیرفعال و راکد می‌تواند ضمن افزایش آمار تعاونی‌های فعال در استان، اعتماد مردم به این بخش را نیز افزایش دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تأکید بر اینکه رشد اقتصاد ملی در گرو اهتمام به یکی از بازوهای پرتوان آن، یعنی شرکت‌های تعاونی است، تصریح کرد: کارآفرینان، افرادی هستند که در رأس اکثر شرکت‌های تعاونی هستند، از این‌رو حمایت از کارآفرینان می‌تواند شرکت‌های تعاونی را سر پا نگهداشته و آن‌ها را در انجام مهم‌ترین وظیفه خود که ایجاد اشتغال است، یاری دهد.

کد خبر 772195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.