منابع مالی بانک تعاون جوابگوی نیاز تعاونگران نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: منابع مالی بانک توسعه تعاون بسیار محدود است و از مسوولین می‌خواهیم با توجه به تدوین سند تحول ششم، حمایت از بانک توسعه تعاون را اختصاصی کنند چراکه این بانک اکنون نیازگوی تعاون گران نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامعلی قادری در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان اصفهان، با اشاره به اینکه تعاون با اصول اقتصاد مقاومتی نیز در هماهنگی و ارتباط قوی است، افزود: مردم‌نهاد بودن اقتصاد یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی، به‌خوبی در تعاونی‌ها رعایت می‌شود.
به گفته وی امروز لازمه توسعه و پیشرفت کشور حرکت عاقلانه، خردمندانه و مدبرانه است که توجه به تعاونی‌ها در اقتصاد بسیار راهگشا خواهد بود.
قادری توجه جدی به صادرات در تعاونی‌ها را یکی از اقدامات مؤثر در چند سال اخیر دانست و تصریح کرد: از تعامل و ارتباط با بیش از 30 تعاونی، حجم صادرات تعاونی‌ها در 16 سال اخیر به بیش از 200 میلیون دلار رسیده که سهم دولت یازدهم بیش از 64 درصد بوده است.
وی افزود: از 8 هزار گرایش مختلف در تعاونی‌های استان بیش از 60 درصد آن‌ها غیرفعال بوده‌اند اما امروز حجم بسیار زیادی از این تعاونی‌های غیرفعال، تعیین تکلیف شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان برگزاری بیش از 200 هزار نفر ساعت آموزش برای مدیران تعاونی‌ها و بازرسان، عنوان کرد: تاکنون بیش از 300 مورد بازرسی و حسابرسی مالی از تعاونی‌ها صورت گرفته است و سعی بر این داریم که عملکرد خود را در حوزه نظارت بهبود بخشیم؛ تشکیل ده‌ها شرکت دانش‌بنیان تعاونی از دستاوردهای چند سال اخیر بوده است.
وی با اشاره به افتتاح 77 طرح تعاونی به‌صورت متمرکز، گفت: این 77 طرح استانی بیش از 3 هزار و 500 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند که بیش از 70 درصد از حجم سرمایه‌گذاری  به‌صورت آورده مالی خود اعضا است و بخش کمی از آن تسهیلات دولتی است.
قادری با اشاره به جایگاه نخست استان در حوزه تعاون، بیان داشت: تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم هرچند اقدامات خوبی در این زمینه انجام‌ شده و در مواردی ممکن است قانون سد راه تعاونی‌ها شود که تعاون گران با مراجعه به دانشمندان، نخبگان و علما می‌توانند راه خود را باز کنند.
وی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی بخش تعاون در استان، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس و استاندار محترم در این جلسات شرکت کنند؛ منابع مالی بانک توسعه تعاون بسیار محدود است و از مسئولین می‌خواهیم با توجه به تدوین سند تحول ششم، حمایت از بانک توسعه تعاون را اختصاصی کنند چراکه این بانک اکنون نیازگوی تعاون گران نیست.
03117/117
کد خبر 246252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.