۵ هزار و ۵۰۰ تعاونی در استان غیرفعال هستند

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نزدیک به ۸ هزار و ۶۰۰ تعاونی در تمام استان اصفهان وجود دارد که ۳۱۰۰ عدد از آنها فعال و ۵۵۰۰ عدد راکد و غیرفعال هستند.

به گزارش ایمنا غلامعلی قادری در آئین افتتاحیه ۹۶ طرح تعاونی و تجلیل از تعاونی های برتر استان اصفهان، اظهار داشت: ۹۶ طرح تعاونی در گرایش های خدماتی، صنعتی، مسکن، مصرف و کشاورزی در استان اصفهان به ثمر رسیده است.
وی ادامه داد: طرح های یاد شده با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال شامل یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آورده اعضا و یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: این طرح ها برای تعداد ۸ هزار و ۷۷ نفر فرصت شغلی فراهم کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر به عضویت این تعاونی ها درآمده اند.
وی بیان داشت: چهار هزار و ۳۷۲ واحد مسکونی آماده واگذاری است که یک هزار و ۲۳۰ واحد در بخش تعاونی های مسکن متعارف و سه هزار و ۱۴۲ واحد نیز در بخش مسکن مهر تحویل خواهد شد.
قادری با اشاره به تجلیل از ۳۴ تعاونی برتر استان، بیان داشت: همچنین امروز نیز سند اجرایی توسعه بخش تعاون نیز با حضور استاندار اصفهان رونمایی می شود.
وی تاکید کرد: در سال گذشته ۲۷۲ عنوان برنامه به این اداره کل ابلاغ شد که بالغ بر ۹۹ درصد از آنها به طور کامل اجرا شده است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به تعداد تعاونی های مستقر در استان اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۸ هزار و ۶۰۰ تعاونی در تمام استان اصفهان وجود دارد که ۳۱۰۰ عدد از آنها فعال و ۵۵۰۰ عدد راکد و غیرفعال هستند.
وی بیان داشت: در سیستم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکتی که برای ۲ سال متوالی صورت مالی ارائه نداده باشد غیرفعال اطلاق می شود.
قادری اضافه کرد: وضعیت تعاون به جهت اسناد بالادستی و موارد قانونی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و آنچه در این زمینه به چالش تبدیل شده، اجرا نشدن قوانین توسط دستگاه های مرتبط است.

کد خبر 160606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.