پرداخت تسهیلات کم‌یهره به بهبودیافتگان زنجانی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای حمایت از بهبود یافتگان و بازگشت آنها به زندگی تسهیلات کم بهره به گروه هدف پرداخت می‌شود.

روح‌اله خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات حمایتی بهزیستی برای بهبود یافته‌گان نیازمند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد ۴ درصد است.

وی افزود: فرد بهبود یافته نیازمند می‌تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد و به شرط داشتن جواز کسب و یا گواهی معتبر، وام اشتغال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از بانک‌های عامل و با معرفی بهزیستی دریافت کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در همین راستا به ۱۱۵ نفر از بهبود یافتگان استانی تسهیلات اشتغالزایی کم بهره پرداخت شده است، گفت: همچنین با هماهنگی صورت گرفته ۵۵ نفر نیز از مزایای بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهزیستی استفاده کردند.

وی تصریح کرد: در صورتی که فردی دارای کارگاه یا کارخانه است، می‌تواند از یک تا حداکثر ۲۰ نفر از معتادان بهبود یافته نیازمند را جذب کند و بهزیستی به ازای اشتغال هر معتاد بهبود یافته‌ای که مشغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ارتباط با پذیرش معتادان در مراکز شبانه روزی نیز گفت: اقامت در مرکز اجباری نبوده و افراد می‌توانند در هر زمان که تمایل دارند با رعایت شرایطی چون کسب استقلال شغلی و درآمد مکفی، تهیه سرپناه و یا محل اسکان مناسب نسبت به ترک مرکز اقدام کنند.

خدابنده‌لو ایجاد محیطی امن، حمایت‌گر و عاری از مواد برای بهبودیافتگان بی خانمان، بازگشت به جامعه از طریق آموزش مهارت‌های شغلی جهت یافتن فرصت‌های درآمدزایی و یا تهیه سرپناه، افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان، آماده ساختن خانواده برای پذیرش فرد بهبودیافته را از مهمترین اهداف تأسیس و راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان بهبودیافته برشمرد.

کد خبر 772191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.