رتبه‌بندی مراکز اقامتی بازتوانی معتادین آغاز شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به افراد نیازمند، بازتوانی ارزیابی این مراکز آغاز شد.

روح‌الله خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد شامل یک مرکز زنان و ۱۱ مرکز مردان در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر در مراکز و خدمات‌دهی به آنها کنترل و بررسی می‌شود، اضافه کرد: مراکز متخلف برابر نظر کمیسیون ماده ۲۶ تذکر دریافت می‌کنند و در صورت اصلاح نکردن اخطار و تعطیل می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات بهتر از سوی این مراکز ارزیابی آنها آغاز شده است، اضافه کرد: شاخص‌های ارزیابی شامل مجوزهای قانونی و بخشنامه‌ها، فضای فیزیکی، تجهیزات، عملکرد، شاخص‌های ویژه ارتقایی و رضایت مراجعان است.

وی با اشاره به اینکه بازتوانان پس از دریافت خدمات مربوطه و ترک کامل اعتیاد دوره‌های آموزشی اشتغال را می‌گذارنند، گفت: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته، سال قبل ۱۱۵ نفر از بهبودیافتگان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

خدابنده‌لو افزود: طبق قانون هر بهبود یافته می‌تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد و به شرط داشتن جواز کسب یا گواهی معتبر، وام اشتغال تا سقف دو میلیارد ریال را از بانک‌های عامل با معرفی بهزیستی دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ نفر از معتادان بهبودیافته فاقد سرپناه از همه خدمات مربوط به اقامت شبانه اعم از اسکان مناسب، خدمات بهداشتی، پوشاک، غذا و آموزش مهارت‌های کسب‌و ار بهره‌مند هستند، افزود: اقامت در مرکز اجباری نیست و افراد می‌توانند در هر زمانی که تمایل دارند با رعایت شرایطی چون کسب استقلال شغلی و درآمد مکفی، تهیه سرپناه یا محل اسکان مناسب نسبت به ترک مرکز اقدام کنند.

کد خبر 767719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.