چگونه دندان‌ها و لثه سالم‌تری داشته باشیم؟

برای داشتن دندان‌ها و لثه سالم‌تر لازم است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید، از دهانشویه استفاده کنید، آب کافی بنوشید، به دندانپزشک مراجعه کنید و مصرف غذاهای حاوی قند را محدود کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حفظ سلامت دهان و دندان از اهمیت زیادی برخوردار است، اما بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند، بهداشت ضعیف دهان و دندان باعث بروز پوسیدگی دندان، بیماری لثه و عفونت‌هایی می‌‎شود که ممکن است خارج از دهان گسترش پیدا کند، با انجام دادن اقدامات ساده می‌توان احتمال بروز مشکلات دهان و دندان را کاهش داد، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

مسواک زدن

مسواک زدن یک فعالیت روزانه بسیار مهم برای حفظ سلامت دهان و دندان است، توصیه شده است که حداقل دو بار در روز و هر بار حداقل به مدت دو دقیقه مسواک بزنید، بهتر است از خمیردندان‌های حاوی فلوراید استفاده کنید تا مانع پیشرفت پوسیدگی دندان‌ها و تشکیل پلاک دندان شود.

استفاده از دهانشویه

استفاده از دهانشویه علاوه بر مسواک زدن، یک اقدام ضروری برای محافظت از دندان‌ها است، این اقدام باعث می‏‌شود باکتری‌ها از بین برود و احتمال بروز پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه کاهش پیدا کند؛ ۱۰ میلی‌لیتر دهانشویه را به مدت یک دقیقه درون دهان خود غرغره کنید و سپس بیرون بریزید.

نوشیدن آب کافی

مصرف مداوم آب می‌تواند دهان را تمیز و حفره دهان را هیدراته نگه دارد، نوشیدن آب حاوی فلوراید یکی از آسان‌ترین روش‌های برای جلوگیری از خشکی دهان و پوسیدگی دندان‌ها است، هیدراته نگه داشتن دهان به حفظ جریان بزاق که اولین دفاع در برابر پوسیدگی دندان است کمک می‌کند.

مراجعه منظم به دندانپزشک

لازم است افراد حداقل هر شش ماه یک بار برای معاینه دندان‌های خود به دندانپزشکی مراجعه کنند، مراجعه منظم به دندانپزشک به تشخیص و درمان مشکلاتی مانند حساسیت دندان‌ها، پوسیدگی دندان و بیماری لثه کمک می‌کند.

کاهش مصرف قند

لازم است مصرف غذاهای حاوی قند و اسید را برای حفظ سلامت دهان و دندان محدود کنید، مصرف این نوع مواد غذایی باعث فرسایش مینای دندان می‏‌شود و احتمال بروز حساسیت دندان و پوسیدگی آن را افزایش می‌دهد.

ترجمه از پگاه بهادران

کد خبر 771836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.