محمد پرورش در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ناوگان فرسوده تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از سال ۸۷ تاکنون شرایط نوسازی ناوگان تاکسیرانی فراهم نشده است، اما تعدادی ون در اختیار این سازمان گرفت که این ونها نیز طبق دستورالعمل و آئیننامه موجود امکان واگذاری به شخص حقیقی را از سوی سازمان نداشته است.
وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان اواسط سال ۱۴۰۱ طرحی را به اجرا گذاشت که واگذاری تعدادی ون به هر شهر بود، افزود: شهرداری اصفهان ۵۰ دستگاه ون خریداری کرد که تاکنون تنها ۲۸ دستگاه از این ونهای خریداری شده به شهرداری تحویل داده شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه این مشکل کشوری است، تصریح کرد: در حال حاضر بعضی از این ونها همچنان از سوی شرکت ایران خودرو دیزل پلاکگذاری نشده است، اما با پیگیریهایی که صورت گرفته، مقرر شده است تا اربعین سال جاری سهم شهرداری اصفهان بهطور کامل تحویل داده شود.
پرورش ادامه داد: از مطالبات به حق رانندگان تبدیل به احسن خودروهای ون است که طی سنوات گذشته توسط سازمان تاکسیرانی کشور و سازمانهای حملونقل در شهرهای مختلف به اتحادیه حملونقل مسافر و شهرداری انتقال یافته است.
وی با اشاره به دستور العمل واگذاری این خودروها گفت: دو سوم مبلغ از کمک بودجه دولت و یک سوم توسط شهرداری تأمین میشود، بنابراین امکان واگذاری به شخص حقیقی وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: زمانی یک خودرو میتواند در حملونقل عمومی فعالیت داشته باشد که توسط شورای عالی ترافیک تأیید و از سوی سازمان شهرداریها و حملونقل مسافر شهری در کشور به آن سهمیه اختصاص داده شود.
پرورش تاکید کرد: بهدلیل بالا بودن مبلغ ونها و اینکه هر دستگاه بالغبر ۲ میلیارد تومان است، باید برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته شود تا رانندگان بتوانند این ونها را خریداری کنند.
نظر شما