سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت نمی‌شود/لزوم رونق‌بخشی به پروژه‌های مشارکتی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عوارض ناشی از مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از راه‌های درآمد شهرداری است، گفت: چهار درصد از عوارض ارزش افزوده برای حوزه زیرساختی شهر به شهرداری پرداخت می‌شود، اما معتقدیم سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌شود.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه شهرداری اصفهان برای سال جاری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که بیش‌از ۲۰ هزار میلیارد تومان آن در امور زیرساخت، عمرانی، فرهنگی، حمل‌ونقل و محیط زیست هزینه می‌شود.

وی افزود: اعتباری کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف نگهداری از شهر و حوزه‌های فضای سبز، نظافت، آتش‌نشانی و بهره‌برداری از حوزه اتوبوسرانی می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شهرداری باید برنامه‌هایی برای تحقق درآمد خود در بخش‌های مختلف داشته باشد و بر اساس آن پروژه‌ها، اقدامات عمرانی و نگهداری شهر را پیش ببرد.

سامع با بیان اینکه بخشی از درآمد شهرداری ناشی از مشارکت شهروندان در پروژه‌های شهری است، گفت: شهرداری در قالب زمین یا پروانه و بخش خصوصی در قالب ساخت یا راه‌اندازی پروژه‌های مختلف با یکدیگر مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم شهرداری بتواند پروژه‌های قبلی خود در حوزه مشارکت‌ها و بخش خصوصی را به سرانجام برساند تا قراردادهای جدید با بخش‌های خصوصی منعقد شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری در حوزه‌ها و موضوعات مختلفی از جمله احداث پارکینگ در میدان شهدا، ساخت اداری و تجاری به همراه پارکینگ، تأمین اتوبوس و زیرساخت‌های حمل‌ونقل یا تبدیل پسماند به انرژی، به دنبال مشارکت‌کننده است، از این‌رو امیدواریم شاهد فعالیت بخش خصوصی در این زمینه‌ها باشیم.

سامع با بیان اینکه عوارض ناشی از مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از راه‌های درآمد شهرداری است، گفت: چهار درصد از عوارض ارزش افزوده برای حوزه زیرساختی شهر به شهرداری پرداخت می‌شود، اما معتقدیم سهم کلی شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نمی‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بخش دیگر درآمد شهرداری ناشی از عوارض آلایندگی کارخانجات و واحدهای بزرگ صنعتی پیرامون شهر است، زیرا زمانی که دود و آلایندگی این مراکز به سمت شهر روانه می‌شود، شهرداری نیز باید در موضوعات توسعه فضای سبز، توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه حمل‌ونقل پاک و مترو هزینه کند، البته امیدواریم هیچ آلایندگی در شهر نداشته باشیم.

کد خبر 771079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.