وحشت سرمایه‌گذاران کریپتو از تغییرات قیمت بیت کوین

افزایش فروش ذخیره ارز دیجیتال بیت‌کوین توسط پلیس آلمان طی هفته‌های اخیر، ارزش این توکن را در سطح جهانی دچار افولی چشمگیر کرد و سرمایه‌گذاران کریپتو را به وحشت انداخت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پلیس ایالت زاکسن در شرق آلمان، اواسط ژانویه نزدیک به ۵۰ هزار بیت‌کوین به ارزش حدود ۲.۲ میلیارد دلار (آن زمان) را از خلاف‌کاران مصادره کرد که حتی پس از فروش زیاد طی هفته‌های اخیر، هنوز حدود ۳۲ هزار و۴۸۸ بیت‌کوین را در اختیار دارد که ارزش آن به قیمت‌های امروزی حدود ۱.۹ میلیارد دلار است.

ضبط این محموله به‌عنوان بزرگ‌ترین توقیف بیت‌کوین توسط مقامات مجری قانون در جمهوری فدرال آلمان تا امروز نام‌گذاری شده است.

وحشت سرمایه‌گذاران کریپتو از تغییر عجیب بیت کوین

تشدید فروش بیت‌کوین در آلمان

آلمان هفته‌ها است که صدها میلیون دلار بیت‌کوین می‌فروشد و یکی از عوامل کلیدی در پشت فروش به‌شدت بالای این ارز دیجیتال در جهان و برهم‌خوردن توازن این توکن در بازار بوده است. این کشور در ژوئن ۹۰۰ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۵۲ میلیون دلار، هفته گذشته سه‌هزار بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۱۷۲ میلیون دلار و دوشنبه گذشته ۲۷۳۹ بیت‌کوین به ارزش ۱۵۵ میلیون دلار فروخت.

دولت با این فروش ناگهانی فشار فروش بالایی را بر بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان وارد و سرمایه‌گذاران کریپتو را دچار وحشت کرده است.

با این حال همه از تصمیم آلمان برای فروش ذخایر بیت‌کوین خود راضی نیستند و بعضی اعضای پارلمان این کشور اظهار کردند دولت به‌جای فروش ذخیره ارز دیجیتال خود، باید این توکن را به‌عنوان یک ارز ذخیره استراتژیک نگه دارد.

وحشت سرمایه‌گذاران کریپتو از تغییر عجیب بیت کوین

واکنش بیت‌کوین به هجوم فروش‌های آلمان

بیت‌کوین هم‌زمان با فروش‌های آلمان قیمت خود را به‌طور چشمگیری کاهش داد و به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۴ رسید. بر اساس داده‌ها، ارزش این ارز دیجیتال، جمعه به زیر ۵۵ هزار دلار سقوط کرد. کل بازار کریپتو نیز طی یک دوره بیست‌وچهارساعته بیش از ۱۷۰ میلیارد دلار از ارزش بازار را کاهش داده است.

فروش بیت‌کوین آلمان تنها نگرانی سرمایه‌گذاران رمزارز نیست. این ارز همچنین تحت فشار پرداخت میلیاردها دلار ارز دیجیتال از صرافی سقوط کرده بیت‌کوین (Mt. Gox) به طلبکاران بوده است که سال ۲۰۱۴ ورشکست شد و بازپرداخت‌های آن از جمعه آغاز شده است. امروز حدود ۱۹.۷ میلیون بیت‌کوین به ارزش ۱.۱ تریلیون دلار در گردش است، با این حال برای سرمایه‌گذاران همه‌چیز به این بستگی دارد که چگونه این فروش‌ها بر روحیه بازار تأثیر می‌گذارد.

اگرچه این فروش‌های بیت‌کوین در سطح جهانی به‌نسبت ناچیز بوده، بر احساسات بازار تأثیر بسیاری گذاشته و قیمت آن طی ۱۲ ماه گذشته همچنان ۸۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وحشت سرمایه‌گذاران کریپتو از تغییر عجیب بیت کوین

کد خبر 770477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.