روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day + تاریخچه و پوستر

روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day هر سال هفتم جولای (هفدهم تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود تا اهمیت بخشیدن برای رسیدن به آرامش و سلامتی را برجسته کند. شعار این روز در سال جاری «ببخش» تعیین شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خشم انسان را از درون می‌خورد و پیش از هر شخص دیگر برای خود او آسیب‌رسان است، به همین دلیل هر سال هفتم جولای، روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day برگزار می‌شود که برای افزایش حسن نیت در میان مردم و تشویق بخشش به‌عنوان بخشی از عنصر سلامت شخصی معرفی شده است.

انسان‌ها مستعد ارتکاب اشتباه و مستحق فرصتی دوباره هستند،. بنابراین این روز از همه می‌خواهد تلاش کنند تفاوت‌ها را کنار بگذارند و جهانی پر از شفا و رها کردن انرژی‌های منفی ایجاد کنند.

روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day + تاریخچه و پوستر

تاریخ روز جهانی بخشش ۱۴۰۳

روز جهانی بخشش هر سال هفتم جولای مصادف با هفدهم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

تاریخچه روز جهانی بخشش

بخشش با مفهوم عفو کسی پس از یک تخلف، رها کردن احساسات منفی و رهایی از آسیب، همیشه یک اصل کلیدی در تمام ادیان الهی سراسر جهان بوده است. آموزه‌های این ادیان مبنایی برای سنت‌ها و شیوه‌های مدرنی ایجاد کرده است که برای بخشش استفاده می‌شود و ماهیت بخشش را برجسته می‌کند. در این میان فیلسوفان نیز مفهوم بخشش را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

با این حال بخشش در قرن بیستم بود که توجه علم را به خود جلب کرد. دانشمندان، مربیان و روان‌شناسان شروع به مطالعه بخشش و تأثیر آن بر تندرستی و رفاه انسان کردند و دریافتند که بخشش یک فرآیند است. چندین محقق مدل‌هایی از بخشش را توسعه دادند که بعضی از آن‌ها شامل رویکردهای گام‌به‌گام می‌شود که به افراد امکان می‌دهد توانایی خود را برای بخشش بهبود بخشند. مطالعات بعدی حتی تلاش کردند تا رابطه بین بخشش و عدالت به‌ویژه پس از حوادث خاص مربوط به اعمال معروف بخشش را درک کنند و توضیح دهند.

روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day + تاریخچه و پوستر

خلبان جنگنده ژاپنی، نوبوو فوجیتا، در طول جنگ جهانی دوم، سواحل غربی ایالات متحده را بر فراز اورگان بمباران کرده بود و موجب آتش‌سوزی بزرگی شد. شهر بروکینگز اورگان به‌شدت تحت‌تأثیر این عمل قرار گرفت. فوجیتا سال ۱۹۶۲ از این شهر دیدن و درخواست بخشش کرد؛ مردم شهر به او عفو کردند. او یک شمشیر ۴۰۰ ساله را به‌عنوان نماد حسن‌نیت خود به آنها پیشنهاد کرد که هنوز در این شهر به‌عنوان نشانه دوستی آن‌ها نمایش داده می‌شود.

هفدهم می ۱۹۸۱، پاپ ژان پل دوم، یکی از محبوب‌ترین چهره‌های آن زمان، مردی را بخشید که قصد ترور او را داشت و حتی در دوران محکومیتش در زندان به ملاقات او می‌رفت.

روز ملی بخشش ابتدا سال ۱۹۹۴ در ویکتوریا واقع در بریتیش کلمبیای کانادا تأسیس شد که با توجه به اهمیت این روز در سراسر جهان، بعدها به روز جهانی بخشش تغییر نام داد. هدف این روز افزایش حسن‌نیت در میان مردم و التیام آن‌ها از رنج و درد مداومی است که با خود دارند.

روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day + تاریخچه و پوستر

سه مرحله بخشش چیست؟

یک وبلاگ روان‌پزشکی توصیه می‌کند که برای بخشش ابتدا باید احساسات خود را تصدیق کرد، سپس فهمید که چرا شخص به آن روش عمل کرده است و در نهایت سعی کرد او را به خاطر اعمالش بخشید.

جالب آنکه اسکن‌های مغزی نشان می‌دهند وقتی فردی به فکر بخشیدن کسی است، مراکز عاطفی مغز روشن می‌شوند. علاوه بر این مطالعه‌ای توسط دانشگاه ویسکانسین نشان داد که افراد بخشنده کمتر بیمار می‌شوند.

روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day + تاریخچه و پوستر

شعار روز جهانی بخشش ۲۰۲۴

شعار روز جهانی بخشش ۲۰۲۴ یادآوری عمیق از قدرتی است که در عمل ساده بخشیدن یافت می‌شود: «ببخش».

بخشش قسمت مهمی از تعامل انسانی است که به بشر امکان می‌دهد از رنج‌ها و نارضایتی‌ها عبور کند و تنها شامل گفتن «من تو را می‌بخشم» نیست، بلکه به معنای رها کردن احساسات منفی نسبت به کسی است که به فرد ظلم کرده و فرایندی است که می‌تواند به آشتی، صلح و درک عمیق‌تر بین افراد منجر شود.

روز جهانی بخشش Global Forgiveness Day + تاریخچه و پوستر

کد خبر 769859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.