پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

دانمارک، انگلستان، فنلاند، مالت، سوئد، لوکزامبورگ، اسلوونی، اتریش، سوئیس و ایسلند پاک‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پاک‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴ به‌واسطه عملکرد زیست‌محیطی مثال‌زدنی خود از جمله در زمینه کیفیت فوق‌العاده هوا و آب، سیستم‌های مدیریت پسماند مؤثر و سیاست‌های قوی در زمینه کنترل آلودگی و توسعه شیوه‌های پایدار شناخته شده‌اند. این کشورها اغلب نمرات بالایی در شاخص‌های زیست‌محیطی جهانی به دست آورده‌اند و به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و تلاش‌های حفاظتی، حفظ مناظر طبیعی بکر و شرایط زندگی سالم برای شهروندان خود متعهد هستند.

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

دانمارک به‌دلیل برنامه‌ریزی شهری پایدار، هوای پاک، آب تمیز و تأکید شدید بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و سیاست‌های دوستدار محیط زیست نخستین جایگاه لیست حاضر را به خود اختصاص داده است، پس از آن انگلستان قرار دارد که به خاطر فضاهای سبز پاک، اقدامات دقیق کیفیت هوا و سیستم‌های مدیریت پسماند مؤثر شناخته شده است.

فنلاند در جایگاه سوم، در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهداشت محیطی با کیفیت عالی هوا و آب، همچنین تمرکز بالا بر حفاظت از جنگل‌ها پیشرو است و کشور جزیره‌ای مالت متعهد به توسعه انرژی پاک و کنترل آلودگی، به‌دلیل تلاش‌هایش در حفظ هوا و آب پاک شهرت دارد.

سوئد به خاطر ابتکارات انرژی‌های تجدیدپذیر و فرهنگ قوی آگاهی از محیط زیست و پایداری شناخته شده است و لوکزامبورگ با وجود اندازه کوچک و تراکم جمعیت بالا، در بهداشت، کیفیت آب آشامیدنی و کنترل آلودگی حرف اول را می‌زند.

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

اسلوونی با سیاست‌های قوی زیست‌محیطی و تلاش در زمینه گردشگری پایدار، یکی از پاک‌ترین کشورهای جهان است. این کشور به‌دلیل هوای پاک، کیفیت بالای آب و تلاش‌های حفاظت از تنوع زیستی مورد ستایش قرار گرفته است و اتریش با وجود مقررات سختگیرانه زیست‌محیطی به‌ویژه در کشاورزی و استفاده از مواد شیمیایی، همچنین به‌دلیل حفاظت منحصربه‌فرد از جنگل‌ها و مراتع جای خود را در این لیست باز کرده است.

سوئیس که به داشتن مناظر طبیعی بکر و قوانین سختگیرانه زیست‌محیطی شناخته شده است، استانداردهای بالایی را برای کیفیت هوا و آب دارد و ایسلند به‌خاطر محیط زیست پاک خود، استفاده گسترده از انرژی زمین گرمایی و حفظ مناظر طبیعی بکر مشهور است.

پاک‌ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۴ کدامند؟

کد خبر 769565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.