بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در رفع نیازهای گلوگاهی زنجیره ارزش اقتصادی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در رفع نیازهای گلوگاهی زنجیره ارزش اقتصادی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، هدف از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد غذا و کشاورزی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری که توسط ارژنگ جوادی، قائم‌مقام ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان غذا و کشاورزی (نهاد ریاست‌جمهوری) به نیابت از کاظم خاوازی ، دبیر ستاد و ابوالفضل رئوفی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه امضا شد، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و ارتقای همکاری‌های مشترک میان دو طرف برای مشارکت و هم‌افزایی به منظور استفاده بهینه از توانایی‌ها، امکانات و منابع در اختیار دو طرف در راستای رفع نیازهای گلوگاهی در زنجیره ارزش کشاورزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌بنیان است.

توسعه روش‌های جدید فرآوری و استفاده از ضایعات و پسماندهای کشاورزی و صنایع وابسته، افزایش ضریب نفوذ فناوری‌های تحول‌آفرین اقتصادمحور در بخش کشاورزی، توسعه بازار و مقیاس محصولات و خدمات دانش‌بنیان در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، در ۷ ماده و ۳ تبصره، از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

بنا بر این گزارش آغاز فعالیت همکاری مشترک از تاریخ امضای این تفاهم‌نامه (دوازدهم تیر) و مبادله آن خواهد بود. دو طرف در این تفاهم‌نامه بر همکاری چهارساله توافق کردند که به صورت دوره‌ای، فعالیت‌های انجام شده و پیشرفت‌های صورت گرفته را بررسی و گزارش کنند.

کد خبر 768593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.