روش‌هایی برای درمان خارش پوست که به‌دلیل نیش حشرات به وجود آمده است

استفاده از کمپرس سرد، ژل آلوئه‌ورا، سرکه سیب، روغن نعناع فلفلی و روغن نارگیل به کاهش خارش پوست و بهبود سلامت آن کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خارش پوست یک مشکل رایجی است که بسیاری از افراد در طول فصل تابستان با آن مواجه هستند، گرمای غیرقابل تحمل به همراه مشکلات پوستی می‌تواند شرایط را برای افراد ویژه دشوار کند؛ یکی از دلایل رایج خارش پوست در فصل تابستان آفتاب‌سوختگی است، زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه فرابنفش به پوست آسیب می‌رساند و موجب ایجاد التهاب و خارش می‌شود، همچنین افزایش فعالیت در فضای باز در فصل تابستان خطر نیش حشرات را افزایش می‌دهد که موجب تحریک موضعی پوست و خارش می‌شود، چندین روش خانگی ساده برای درمان خارش پوست وجود دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

استفاده از کمپرس سرد

به‌منظور تسکین التهاب و کاهش خارش، یک پارچه خنک و مرطوب یا کیسه یخ را روی نواحی مورد نظر قرار دهید، دمای سرد به بی‌حس شدن پوست و کاهش میزان خارش کمک می‌کند.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا تازه را مستقیم روی قسمتی از پوست که خارش دارید قرار دهید، زیرا دارای خواص خنک‌کنندگی و ضدالتهابی است که آفتاب سوختگی، نیش حشرات و دیگر دلایل بروز خارش تابستانی را از بین می‌برد و موجب تسکین سریع و ترمیم پوست می‌شود.

شست‌وشو با سرکه‌سیب

سرکه‌سیب را با آب رقیق کنید و با استفاده از پنبه یا پارچه نرم روی پوست قرار دهید، زیرا دارای خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی است که به کاهش خارش و کاهش التهاب کمک می‌کند، بنابراین به یک درمان طبیعی برای بیماری‌های پوستی مختلف از جمله آفتاب‌سوختگی، نیش حشرات و جوش‌ها تبدیل شده است.

استفاده از روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی دارای خاصیت خنک‌کنندگی است و به بی‌حس شدن پوست و کاهش خارش کمک می‌کند، بنابراین یک درمان مفید برای خارش تابستانی ناشی از آفتاب سوختگی، نیش حشرات و جوش است، خواص ضدمیکروبی روغن نعناع فلفلی به جلوگیری از بروز عفونت و بهبود سلامت پوست کمک می‌کند.

ماساژ با روغن نارگیل

روغن نارگیل را می‌توانید به‌منظور تسکین التهاب و کاهش خارش روی پوست ماساژ دهید، روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است که پوست را آب‌رسانی می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و خارش پوست ناشی از خشکی، آفتاب‌سوختگی یا نیش حشرات را تسکین می‌دهد، خواص ضدمیکروبی آن نیز به جلوگیری از عفونت پوست کمک می‌کند و موجب‬ بهبود سلامت پوست می‏‌شود.

کد خبر 768234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.