۱۶ تیر آخرین مهلت ثبت‌نام مواکب اربعین حسینی است

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: علاقه‌مندان به برپایی موکب در ایام اربعین ۱۴۰۳ تا پیش از آغاز محرم (شانزدهم تیر) فرصت دارند در سامانه موکب‌داران ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نامجو اظهار کرد: علاقه‌مندان به برپایی مواکب تخصصی باید ابتدا از کمیته تخصصی مربوط به رشته فعالیت خود در ستاد مرکزی اربعین حسینی، تاییدیه لازم را دریافت و سپس در سامانه ویژه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org ثبت‌نام کنند.

وی افزود: بر این اساس فعالان فرهنگی که قصد برپایی موکب فرهنگی در ایام اربعین را دارند، باید با مراجعه به کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان و دریافت تائیدیه، نسبت به دریافت پروانه موکب داری از طریق سامانه موکب‌داری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اقدام کنند.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد: متقاضیان دریافت پروانه موکب پزشکی یا درمانی در عراق باید با مراجعه به جمعیت هلال‌احمر استان و اخذ تائیدیه و مراجعه به سامانه موکب‌داری نسبت به دریافت پروانه موکب‌داری اقدام کنند.

نامجو در خصوص الزامات عمومی موکب‌هایی که در اربعین ۱۴۰۳ خدمات اسکان ارائه خواهند کرد، گفت: حضور پزشک عمومی و پرستار و راه‌اندازی بخش راهنمای زائر و امور گمشدگان از جمله الزامات مواکب اسکان در اربعین سال جاری است.

وی با اشاره به تراکم مواکب در شهرهای مقدس عراق و لزوم ساماندهی مواکب ایرانی گفت: برای متقاضیان جدید برپایی موکب، پروانه فعالیت فقط در قرارگاه‌های مرزی صادر خواهد شد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود: عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب‌ها از بیستم محرم آغاز و تا پانزدهم صفر از مرزهای شلمچه، مهران و خسروی انجام خواهد شد.

کد خبر 767787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.