آغاز استعدادیابی از نوجوانان تعزیه‌خوان در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از آغاز فرایند استعدادیابی نوجوانان این استان در زمینه هنر فاخر تعزیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین براتی ظهر امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در برنامه تعزیه‌خوانی که در سالن مولانا برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در حوزه فاخر تعزیه از پیشینه قدرتمندی برخوردار است و انجمن تعزیه استعدادیابی نوجوانان استان در زمینه این هنر فاخر را آغاز کرده است.

وی افزود: این استعدادیابی سبب تألیف قلوب بین پیشکسوتان و اساتید، جوانان و نوجوانان و بخش دانش‌آموزی شده است و می‌تواند منشأ اثرات بسیار خوبی باشد، نوجوانان خوبی در این عرصه جذب شده‌اند و آموزش دیده‌اند و پا به هنرنمایی در حوزه این هنر معنوی و آئینی گذاشته‌اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با اشاره به تعامل و همکاری با آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اساتید و پیشکسوتان هنر تعزیه استان از طریق تعامل و همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استان با پرورش سرمایه‌هایمان در بخش نوجوان در واقع برای آینده هنر تعزیه در استان قزوین سرمایه‌گذاری می‌کنند و در جهت تحکیم بنیان‌های حسینی گام برمی‌دارند.

براتی تصریح کرد: حرکت‌های فرهنگی هنری اگر قرار است مؤثر واقع شود و تأثیرگذار باشد، چه نوری نورانی‌تر از تشعشع ملکوتی انوار قدسی حضرت امام حسین (ع) که تمام برکت کار ما از آن است و هرکس که در راه نورانی امام حسین (ع) مخلصانه کوچک‌ترین قدمی بردارد، به‌طور قطع انعکاس بیشتری را در دنیای خود خواهد دید زیرا محبت به امام حسین (ع) روح و جان ما را تازه و منور می‌کند.

وی ادامه داد: ما هم با اخلاص و اشتیاق از فعالیت‌های انجمن تعزیه استان در راستای اشاعه فرهنگ حسینی در میان افراد جامعه حمایت خواهیم کرد و در این عرصه یاریگر آن‌ها خواهیم بود، چرا که تعامل در کارهایی که با حضرت سید الشهدا (ع) مرتبط است، در واقع تعاملی دو سر برد است و امیدواریم این حرکات فرهنگی آئینی از لحاظ کمی و کیفی رشد و توسعه پیدا کند.

کد خبر 768055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.