در دولت سیزدهم اقلیم‌های فرهنگی کشور در نظر گرفته شد

وزیر فرهنگ با اشاره به بعضی اقدامات فرهنگی و هنری صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: اقلیم‌های فرهنگی را در کشور در نظر گرفتیم و این کار را از شهر «خوی» آغاز کردیم و بزرگراه حکمت بین زنجان و همدان (محل تولد سهروردی و مدفن ابن‌سینا) افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در آئین نکوداشت مقام علمی و ادبی غلامعلی حدادعادل با تبریک روز مباهله اظهار کرد: اوایل تشکیل دولت انقلابی و مردمی برای تجلیل از دانشمند فرزانه حدادعادل در جلسه‌ای حاضر شدم و گفتم وزارت فرهنگ وظیفه دارد جلسه‌ای در شأن مقام رفیع علمی ایشان برگزار کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: شالویی این انجمن را احیا کرد و در فرصت اندکی که از مدیریت ایشان بر انجمن می‌گذرد شاید نزدیک به ۳۰۰ جلسه بزرگداشت مفاخر علمی کشور برگزار شد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: چندی پیش به سبزوار رفته بودم و دیدم مزار مرحوم سبزواری وسط میدانی قرار گرفته و هیچ علامتی ندارد به شالویی گفتم به‌سرعت بنایی را برای ایشان احداث کنیم که با همکاری مجموعه‌های استان و شهرستان بنای خوبی برای ایشان احداث شده است.

اسماعیلی با اشاره به بعضی اقدامات فرهنگی و هنری صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: اقلیم‌های فرهنگی را در کشور در نظر گرفتیم و این کار را از شهر «خوی» آغاز کردیم و بزرگراه حکمت بین زنجان و همدان (محل تولد سهروردی و مدفن ابن‌سینا) افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در طوس هم باغ مفاخر طوس را آماده می‌کنیم؛ در این شهر نزدیک به ۴۰۰ شخصیت از فقها و عرفا حضور دارند، خراسان بزرگ از کانون‌های بزرگ تمدنی جهان اسلام است، باغ مفاخر طوس هم افتتاح خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مفتخر هستیم در تالار وحدت میزبان اهالی فضل، ادب و دانش، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه بزرگانی باشیم که به پاس یک عمر تلاش و مجاهدت مرد دوست‌داشتنی حوزه فرهنگ و ادب و دانش ایران‌زمین استاد غلامعلی حدادعادل گردهم آمدند.

اسماعیلی گفت: خدای بزرگ را شاکر هستیم که جمهوری اسلامی چنین شخصیت فرهیخته و اهل فرهنگی را در حوزه سیاست دارد و از نشانه‌های فرهنگی بودن نظام جمهوری اسلامی وجود چنین شخصیت‌هایی است که در رأس آن امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب هستند، وجود ایشان برای همه ما موهبتی بزرگ به‌شمار می‌آید؛ جلسات سالانه شعر رهبری، تقریظ‌های ایشان به آثار نوشتاری، حضور ایشان در سیاست‌گذاری نمایشی و دقت ایشان در این حوزه موهبت است.

وی عنوان کرد: حدادعادل در عرصه‌های مختلف سیاسی کشور حضور داشته است و در مجلس ششم که شرایط ویژه بود وارد مجلس شد و به‌خوبی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کرد، وی در قامت ریاست قوه مقننه در مجلس هفتم تلاش کرد این نهاد را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایشان هرجا نقش‌آفرینی کرد، محل درس‌آموزی برای همه ما بود، در حوزه کار فرهنگی از ابتدای انقلاب بسیاری از کتب درسی که ما دانش‌آموزان دهه ۶۰ خواندیم و به واسطه آن‌ها با عظمت و مفاخر ایران بزرگ آشنا شدیم، یا توسط ایشان تألیف شده بود یا تحت نظر ایشان بود و امید است خداوند متعال حضور ایشان را در عرصه‌های مختلف پرنشاط و مبارک قرار دهد.

اسماعیلی گفت: مردم اهواز نسبت به رئیس‌جمهور محبت زیادی داشتند، ایشان در دوره کوتاه ریاست‌جمهوری نزدیک به ۱۰ بار به استان خوزستان سفر کردند؛ یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید انقلابی و با کفایتمان را گرامی می‌داریم و امید است خداوند متعال دل‌های مردم را در انتخابات پیش رو به انتخاب اصلح رهنمون کند و این مسیر پربرکت با حضور مردم و انتخابی شایسته تداوم پیدا کند.

وی تصریح کرد: برای حدادعادل در همه عرصه‌ها آرزوی توفیق بیشتر دارم، خدمتی که وی به حوزه علوم انسانی کرد شایسته تقدیر است و با ایجاد شورای تحول در علوم انسانی اتفاق عظیمی در دانشگاه‌ها رخ داد.

کد خبر 768224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.