هوای تهران امروز بر مدار نارنجی است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه دهم تیر_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۱۵۲، ژئوفیزیک با شاخص ۱۶۵، سلامت با شاخص ۱۵۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۵۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۵۲، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۱۰۱، امام خمینی با شاخص ۱۰۱، باقرشهر با شاخص ۱۰۸، پارک رازی با شاخص ۱۱۸، پاکدشت با شاخص ۱۳۱، پردیس با شاخص ۱۴۶، پونک با شاخص ۱۱۱، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۳۷، پیشوا با شاخص ۱۰۸، تربیت مدرس منطقه شش و چشمه با شاخص ۱۲۴، در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

همچنین ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۲۷، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۱۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۳۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۱۰۷، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۰۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۰۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۱، قرچک و گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۱۱۴، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۱۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۳۴ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، آتی‌ساز با شاخص ۸۷، اسلام‌شهر با شاخص ۸۲، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۸۷، باغستان شهریار با شاخص ۷۱، پاسداران با شاخص ۹۷، رباط کریم با شاخص ۶۵، سرخه‌حصار با شاخص ۶۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۶، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۱، شهریار با شاخص ۵۸، علم و صنعت با شاخص ۷۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۹۵، قدس با شاخص ۶۶، لواسانات با شاخص ۸۲، ملارد با شاخص ۷۳ و ورامین با شاخص ۸۲ در شرایط هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه بهارستان با شاخص ۳۸ و دماوند با شاخص ۴۳ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده ازن بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده ازن» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 767673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.