در هر شرایطی سرنخی مثبت پیدا کنید / رسیدن به احساس خوب ناشی از طرز تفکر است

مشاور و روانشناس خانواده با اشاره به اینکه هیچ فردی کامل نیست و انسان سالم، انسانی است که این موضوع را پذیرفته باشد، گفت: نمی‌توان انکار کرد که وجود امکانات و شرایط رفاهی بخشی از خوشبختی است، اما رسیدن به احساس خوب در زندگی، بیشتر پدیده‌ای فکری و ناشی از طرز برخورد با خود و زندگی است.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هیچ فردی کامل نیست و انسان سالم، انسانی است که این موضوع را پذیرفته باشد، اظهار کرد: بسیاری از افراد هستند که با داشتن موقعیت‌هایی مناسب، آرزوی زندگی‌های دیگری دارند.

وی با بیان اینکه تلاش برای رسیدن به زندگی بهتر، خوب و ارزشمند است، افزود: در واقع تلاش برای رسیدن به مرتبه‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، هنری، علمی و ورزشی قابل ستایش و دلپسند است، اما آنچه که مقدم و مطلوب‌ترین خواسته هر انسان است، رسیدن به احساس کفایت و ارزشمندی است.

مشاور و روانشناس خانواده تصریح کرد: افراد باید توجه داشته باشند که انسان سالم، فردی نیست که بدون نقص باشد، بلکه فردی است که نقص‌های خود را شناخته و آن‌ها را پذیرفته است، یک انسان سالم، با علم به اینکه هیچ فردی کامل نیست، با حفظ آرامش خود، مصمم در جهت رسیدن به خواسته‌های معقول و مقدور خود تلاش می‌کند.

پدرام با اشاره به اینکه یک انسان سالم برای برطرف کردن نقص‌های خود تلاش می‌کند و به سمت کمال می‌رود، ادامه داد: بسیاری از افراد با وجود رفاه مالی و سلامت جسمی، از زندگی خود راضی نیستند، اما در مقابل آن‌ها افرادی وجود دارند که با وجود محرومیت‌های مالی یا مشکلاتی متعدد در زندگی، امیدوارانه مسیر خود را ادامه می‌دهند و به این باور رسیده‌اند که با شاد بودن می‌توانند دشواری‌ها را پشت سر بگذارند.

وی گفت: برخی از افراد علل مشکلات به وجود آمده برای خود را به اتفاقات و رخدادها نسبت می‌دهند، حال خود را نسبت به این رویدادها طبیعی می‌دانند و در نهایت برای بهبودی اقدامی انجام نمی‌دهند؛ چنین افرادی در انتظار می‌مانند تا دنیا عوض شود و این در صورتی است که حتی در صورت تغییر شرایط، مجدد اتفاق دیگری موجب دگرگونی حال آن‌ها خواهد شد و در نهایت امر، ناامیدی، خستگی، افسردگی و اضطراب آن‌ها را رها نمی‌کند.

مشاور و روانشناس خانواده اضافه کرد: در مقابل چنین افرادی، علاوه‌بر خوش‌بینی نسبت به آینده، افراد خوش‌شانس نسبت به شکست‌های گذشته خود نیز خوشبین هستند، آن‌ها به خوبی یاد گرفته‌اند که در هر موقعیت، یک سرنخ مثبت پیدا کنند و شکست‌ها آن‌ها را به سمت احساسات منفی سوق ندهد.

پدرام افزود: در واقع چنین افرادی همیشه موضوعی را برای شکر کردن حتی در بدترین شرایط پیدا می‌کنند و هنگامی که چیزی را از دست می‌دهند، به آنچه که برای آن‌ها باقی مانده است، دلگرم هستند و به‌طور کلی شیوه تفکر افراد در شرایط بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برخی افراد آینده خوبی را در اتفاقات بد می‌بینند و اعتقاد دارند که اوضاع رو به بهتر شدن می‌رود، بنابراین ناامید نمی‌شوند و بیشتر تلاش می‌کنند، تصریح کرد: در واقع خوشبختی و شادکامی شرایطی نیست که از بیرون برای انسان به وجود آید؛ نمی‌توان انکار کرد که وجود امکانات و شرایط رفاهی بخشی از خوشبختی است، اما رسیدن به احساس خوب در زندگی، بیشتر پدیده‌ای فکری و ناشی از طرز برخورد با خود و زندگی است.

کد خبر 768208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.