ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس آغاز شد + سامانه ثبت نام

اتباع و مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران برای پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس کشور می‌توانند با داشتن شناسه ۱۰ رقمی «یکتا» به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با نزدیک شدن به سال تحصیلی و آغاز مدارس و ثبت‌نام‌ها، یکی از دغدغه‌های بسیاری از والدین و دانش آموزان اتباع، نحوه ثبت نام در مدارس است، در سال‌های قبل روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس به صورت حضوری انجام می‌شد، اما در سال جاری سازمان ملی مهاجرت اقدام به راه اندازی سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سهما برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی کرده است.

بنا بر اعلام رئیس مرکز مدارس و مراکز خارج از کشور، پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی آغاز شده است و دانش آموزان اتباع خارجی می‌توانند در موعد ثبت نام، به سایت ثبت نام مدارس اتباع irmigrationorg.ir مراجعه کنند و پس از ورود به سامانه، با تکمیل موارد خواسته شده، نام نویسی اولیه خود را در مدرسه مورد نظر انجام دهند.

اتباع و مهاجران خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران برای پیش ثبت نام فرزندان خود در مدارس کشور می‌توانند با داشتن شناسه ۱۰ رقمی «یکتا» به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.

قابل توجه است که تنها کسانی که «کد یکتا» دارند امکان ثبت‌نام برای آنها فراهم شده است و دانش‌آموزان دارای اسناد اقامتی معتبر فاقد شناسه یکتا باید با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع، ابتدا اقدام به اخذ شناسه یکتا کرده و سپس در سامانه فوق ثبت‌نام کنند.

راهنمای ورود به سامانه ثبت نام مدارس اتباع خارجی

با وارد کردن آدرس irmigrationorg.ir به سایت مراجعه و پس از ورود به سامانه روی گزینه ثبت نام دانش آموز کلیک کنید.

در این مرحله دانش آموزان می‌توانند با وارد کردن مواردی مانند شناسه یکتا (۱۰ رقمی)، کد شناسایی تبعه، کد اختصاصی فیدا، شناسه فراگیر ناجا و یا شماره پاسپورت در فیلد اول و همچنین وارد کردن تاریخ تولد به پنل کاربری خود دسترسی داشته و ثبت نام خود را انجام دهند.

دانش آموزانی که فاقد کد شناسه هستند نیز باید روی گزینه «فاقد کد شناسه هستم» کلیک کنند.

پس از ورود به مرحله بعدی، دانش آموزان می‌توانند با وارد کردن شماره مدارکی مانند دفترچه اقامت ویژه، دفترچه اقامت، پروانه اقامت، دفترچه پناهندگی، گذرنامه (با انواع رویداد) و یا گذرنامه خانواری اقدام به ثبت نام کنند.

دانش آموزانی که دارای هیچیک از مدارک شناسایی بیان شده نیستند، می‌توانند با انتخاب گزینه «فاقد مدرک اقامتی» در سایت ثبت نام مدارس اتباع، اطلاعات خود را وارد کنند و ثبت نام اولیه را انجام دهند تا اقدامات لازم از سمت سازمان ملی مهاجرت برای ثبت نام آنها در مدارس انجام شود.

همچنین به گفته رئیس مرکز مدارس و مراکز خارج از کشور، برای خارج شدن دانش‌آموزان اتباع از بلاتکلیفی و برای ورود همه دانش‌آموزان به مدرسه، کار سنجش سلامت آنها توسط پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود تا تکلیف نهایی آنها مشخص شود؛ پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع شروع شده و دستورالعمل ثبت‌نام برای همه پایه‌ها امکانپذیر است و تا زمان صدور دستورالعمل قطعی، فرصت پیش ثبت‌نام وجود دارد.

کد خبر 768108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.