نرخ بیکاری در زنجان به ۶.۹ درصد کاهش پیدا کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ بیکاری در استان از ۷.۵ درصد به ۶.۹ درصد رسیده است.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در استان زنجان رفع مشکل اشتغال در بین جامعه فعال است.

وی افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: منظور از نرخ مشارکت اقتصادی بیانگر میزان جمعیت فعال ۱۵ ساله و بیشتر به کل جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر است.

جعفری با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در دولت سیزدهم از ۴۵.۵ درصد به ۵۰.۷ درصد رسیده است، افزود: در همین راستا نرخ بیکاری در استان از ۷.۵ درصد به ۶.۹ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ شغل جدید در استان طی سال‌جاری هدف‌گذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۴۰ درصد از مشاغل اعلامی به تحصیل‌کردگان اختصاص پیدا خواهد کرد، گفت: در این راستا نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی نیز اقدام شده است.

کد خبر 767594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.