رکود اقتصادی در کشور بیشترین آسیب را به استان اصفهان وارد کرده است

خوانسار-مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: رکود اقتصادی حاکم در کشور بیشترین آسیب را به استان اصفهان وارد کرده است و در این مدت کشور ما بزرگ ترین رکود را در تاریخ خود تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محسن نیرومند در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوانسار اظهار داشت: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خوانسار از لحاظ ارزیابی عملکرد دارای رتبه نخست استانی است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان است، و  ۶۵درصد جمعیت استان کارگر یا عضو خانواده کارگری هستند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان قطب صنایع مادر و صنعت کشور است، افزود: رکود اقتصادی حاکم در کشور بیشترین آسیب را به استان اصفهان وارد کرده است، کشور ما بزرگ ترین رکود را در تاریخ خود تجربه کرد.

نیرومند با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان اصفهان در جمعیت  فارغ التحصیلان ۳۵درصد است که  ۵۰درصد به جمعیت بانوان فارغ التحصیل می‌رسد، بیان داشت: نرخ بیکاری در شهرستان خوانسار ۱۶.۳ درصد است که به نسبت دیگر شهرهای استان بالاتر است.

وی گفت: اساسنامه اداره کار ایجاد اشتغال نیست، بلکه هماهنگ کننده در ایجاد اشتغال با دستگاه‌های اجرایی در اشتغال است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد حوزه کاری اداره کار اختصاص به رسیدگی به شکایات کارگری، ایمنی کار، بیمه بیکاری، بیمه کارگری و تشکل‌های کارگری دارد. /

کد خبر 314285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.