افتتاح نخستین مدرسه به نام شهید جمهور رئیسی در ورزنه اصفهان

همزمان با عید سعید غدیرخم نخستین مدرسه استان اصفهان به نام شهید جمهور رئیسی در شهرستان ورزنه به همراه دو توسعه کلاس این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با عید سعید غدیرخم امروز _چهارشنبه ششم تیر_ مدرسه ۶ کلاسه برکت شهید جمهور رئیسی و دو طرح توسعه شهید صادقی و فرزانگان در شهرستان ورزنه افتتاح شد.

در آغاز آئین افتتاح این مدرسه، مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، به دو مورد از اقدامات دولت سیزدهم در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و پروژه تأمین آب اصفهان از منابع درون استان، موجب تأمین آب شرب و صنعت اصفهان می‌شود و سهمیه آب زاینده‌رود به کشاورزان بازمی‌گردد که این خبر خوشی برای کشاورزان شرق اصفهان خواهد بود.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۳٠ پروژه در آموزش و پرورش شهرستان ورزنه به مرحله افتتاح، پیشرفت در ساخت و یا انعقاد تفاهم‌نامه رسیده‌است تا مسیر خدمت برای توسعه فضاهای آموزشی همواره رو به جلو باشد.

در ادامه این آئین، سعید رحیمی فرماندار شهرستان ورزنه پیرامون دستاوردهای دولت سیزدهم در این شهرستان و پروژه‌های آموزشی متوقف شده در شهرستان که در این دولت تکمیل و احیا شد، گفت: از خیرین و مسئولان خواست با توجه به کمبود فضای آموزشی و رشد جمعیت برای ساخت مدارس در شهرستان ورزنه همت کنند.

در ادامه محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز به تبیین دستاوردهای دولت شهید رئیسی برای آموزش و پرورش از جمله رتبه‌بندی معلمان که در دولت‌های قبل روی زمین مانده بود، تأمین گسترده تجهیزات مورد نیاز مدارس، افزایش کم نظیر ساخت و ساز مدارس، تخصیص سرانه آموزشی به مدارس، اقدامات گسترده و تحولی در جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی اشاره کرد.

در این ارتباط ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان همچنین اظهار کرد: مدرسه برکت کفران که سال ۹۷ آغاز و ساخت آن متوقف شده بود امروز با ۶ کلاس تکمیل شد و با موافقت بنیاد برکت افتخار این را پیدا کرد که به نام شهید جمهور، رئیسی مزین شود تا دانش‌آموزان، هر بار که وارد این مدرسه می‌شوند شهید خدمت را به خاطر بیاورند.

وی افزود: نخستین مدرسه ۶ کلاسه به نام شهید جمهور رئیسی در ورزنه اصفهان با زیربنای ۶۵۰ مترمربع، ۱۶۰ متر طول دیوارکشی با مشارکت بنیاد برکت در روستای کفران شهرستان ورزنه و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: توسعه دو کلاس درس روستای سهران با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی و توسعه سه کلاس درس روستای اشکهران با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی و با مشارکت بانو امین الرعایا، علی آقاجانی و شرکت کنندگان پویش ملی «من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من» انجام شده است.

به گزارش ایمنا، پس از افتتاح مدرسه برکت شهید جمهور رئیسی، توسعه دو کلاس مدرسه شهید صادقی سهران و توسعه سه کلاس مدرسه فرزانگان اشکهران نیز افتتاح شد تا گام دیگری در جهت توسعه فضای آموزشی برداشته شود.

کد خبر 766590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.