تفریحاتی که در شب‌ های تهران می‌توانید تجربه کنید

از اواخر بهار هوا رو به گرمی می‌رود و تفریحات روزانه کم‌کم جای خود را به تفریحات شبانه می‌دهند. شب‌های کوتاه اما خنک تابستان زمان‌های مناسبی برای حضور دوستانه و خانوادگی در مراکز تفریحی شهرها هستند.

تهران کلان‌شهری سرزنده، پرشور و پرجاذبه است. «شب تهران کجا بریم» سوالی است که در فصل بهار و تابستان بیشتر پرسیده می‌شود. در میان تفریحاتی که در شب‌های تهران می‌توانید تجربه کنید، بوستان‌ها، شهربازی‌ها، سازه‌های خاص و زیبای گردشگری، فودکورت‌های متنوع و متفاوت، مال‌ها و بام‌ها را می‌توان نام برد.

پل طبیعت

پل طبیعت در منطقه سه پایتخت (اراضی عباس‌آباد) و محدوده شمال شرقی شهر قرار دارد و یکی از پاتوق های شب گردی در تهران است. این سازه گردشگری و پل پیاده‌رو با عبور از عرض بزرگراه شهید مدرس، بوستان آب و آتش در غرب را به بوستان جنگلی طالقانی در شرق بزرگراه متصل می‌کند. پل طبیعت در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسیده است و یکی از نمادهای شهر تهران به شمار می‌رود.

ورود به پل طبیعت برای عموم رایگان و بدون محدودیت است. پل طبیعت تهران نمونه‌ای تحسین‌برانگیز از هنر معماران و طراحان ایرانی است و این فرصت را به مخاطب می‌دهد که فارغ از فضای پرسرعت پایتخت، در آرامش به تماشای زیبایی‌های شهر و کوه‌های البرز بنشیند. پیچیدگی‌های فضای پل جذابیت‌ آن را برای بازدید چندباره گردشگران افزایش می‌دهد. رمپ‌های تعبیه شده، عبور از بخش‌های مختلف پل را برای افراد ناتوان و کم‌توان یا گذر کالسکه ساده کرده است.

پل طبیعت با نورپردازی خلاقانه و زیبا و امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی، شب‌گردان پایتخت را به سوی خود می‌کشاند. این پل پیاده‌رو سه طبقه مجزا دارد. طبقه اول از هر دو سوی پل در دسترس است و فودکورت پل طبیعت در این طبقه قرار دارد. طبقه دوم پل برای پیاده‌روی مناسب است و دو سکو در بخش شمالی و جنوبی دارد؛ فضای سبز و پوشش گیاهی متنوع، جذابیت بصری این طبقه را دوچندان می‌کند. طبقه سوم پل طبیعت کمترین مساحت را دارد؛ این طبقه با نیمکت‌های متعدد یکی از بهترین موقعیت‌ها برای تماشای تهران و عکاسی است.

برج میلاد

برج میلاد تهران با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین سازه شهر، بلندترین برج ایران و مهم‌ترین نماد پایتخت است که در منطقه دو شهرداری تهران و منطقه کوی نصر قرار دارد. دسترسی به این برج باشکوه و دیدنی از طریق خودروی شخصی، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی امکان‌پذیر است. نورپردازی‌های برج میلاد در شب، از مسافت‌های دور نیز دیده می‌شود و توجه گردشگران را جلب می‌کند.

تفریحاتی که در شب‌ های تهران می‌توانید تجربه کنید

ساختمان پایین، بدنه اصلی و قسمت مدور (سازه راس) سه بخش کلی برج میلاد تهران را تشکیل می‌دهند. لابی و ۶ طبقه تجاری، در ساختمان پایین برج قرار دارند. فروشگاه صنایع دستی و آثار هنری، فودکورت، سینما گیم، کاربازیا و سرزمین افسانه‌ها از امکانات تفریحی این بخش برج میلاد هستند. ورود به ساختمان پایین برج میلاد شامل پرداخت ورودی نمی‌شود.

گردشگران برای ورود به سازه راس برج میلاد باید ورودی پرداخت کنند. آسانسورهای پرسرعت (هفت متر در ثانیه) در بدنه اصلی برج تعبیه شده‌اند و بازدیدکنندگان را به بخش مدور آن می‌رسانند. سکوی دید باز، گنبد آسمان، موزه شهرداری و موزه مشاهیر از بخش‌های دیدنی سازه راس هستند. تماشای منظره شهر از سکوی دید باز یکی از بهترین تفریحات شبانه تهران است. اسکای پارک با تفریحات هیجان‌انگیز، رستوران گردان برج میلاد و رستوران شاندیز وی‌آی‌پی از بخش‌های تفریحی سازه راس برج میلاد تهران هستند.

رستوران گردان برج میلاد با چشم‌انداز عالی از شهر تهران، منویی متنوع دارد و یکی از بهترین رستوران‌های تهران است. این مجموعه در روزهای آخر هفته وعده‌های غذایی خود را به‌صورت بوفه ارائه می‌دهد. شکم گردی و صرف غذا در رستوران گردان برج میلاد در لیست لوکس ترین تفریحات تهران قرار دارد.

بام توچال

بام توچال یا بام تهران معروف‌ترین بام پایتخت است که در مجموعه تفریحی توچال و انتهای جاده سلامتی (حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال) قرار دارد. بام توچال به جهت چشم‌انداز عالی و گسترده، هوای خنک و پاک و فضای آرام و دور از هیاهو یکی از بهترین دیدنی‌های تهران در شب است. دسترسی به بام به‌وسیله خودروی شخصی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است. برخی نیز در جاده سلامتی قدم می‌زنند تا به بام برسند.

مجموعه توچال با وجود امکانات تفریحی و رفاهی نظیر تله‌کابین، تله‌سیژ، سورتمه ریلی، بانجی جامپینگ، میدل‌باس‌های برقی، پارکینگ، رستوران، آشکده، کافه، دستگاه خودپرداز، سایبان و نیمکت به یکی از بزرگ‌ترین پاتوق‌های جوانان تهران تبدیل شده است.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا شهدای خلیج فارس بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است و در محدوده شمال غرب شهر (منطقه ۲۲ شهرداری تهران) و شمال پارک جنگلی چیتگر قرار دارد. این مجموعه گردشگری دسترسی مناسب، فضایی گسترده و امکاناتی عالی برای تفریح دارد و یکی از بهترین مقاصد شب گردی در تهران است. ورود به مجموعه دریاچه چیتگر شامل پرداخت هزینه نمی‌شود.

تفریحاتی که در شب‌ های تهران می‌توانید تجربه کنید

پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق و مسیرهای پیاده‌روی از جمله امکانات عمومی و رفاهی مجموعه دریاچه چیتگر هستند. از بخش‌های تفریحی دریاچه نیز می‌توان به قایق‌سواری، شهربازی، کارتینگ و زیپ‌لاین اشاره کرد. بام لند مجموعه‌ای تجاری - تفریحی در حاشیه دریاچه چیتگر است. این مجموعه یکی از مقاصد شکم‌گردی و پاساژگردی در پایتخت محسوب می‌شود. صرف غذا و نوشیدنی در فودکورت بام لند بسیار لذت‌بخش است.

پارک ارم

اگر به‌دنبال مکانی جذاب و خانوادگی برای تجربه تفریحات شبانه تهران هستید، پارک ارم یا مجموعه ارم سبز را در برنامه خود بگنجانید. ارم سبز بزرگ‌ترین مجموعه تفریحی ایران (با حدود ۷۵ هکتار وسعت) و مجتمعی تفریحی ورزشی در غرب تهران است. از امکانات تفریحی مجموعه می‌توان از سه شهربازی روباز، شهربازی سرپوشیده قلعه شادی، باغ‌وحش و دریاچه‌ای بزرگ با قابلیت قایقرانی و ماهیگیری نام برد.

پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، بوفه، کافه، فست‌فود، تالار، رستوران، فضای سبز گسترده، نیمکت و آلاچیق امکانات رفاهی پارک ارم هستند. خانواده‌های بسیاری این پارک را برای پیک‌نیک و دورهمی شبانه انتخاب می‌کنند.

فودکورت پالادیوم

پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در شمال تهران (منطقه زعفرانیه) است که با وجود فروشگاه‌های متنوع، توجه گردشگران بسیاری را جلب می‌کند. پالادیوم دو فودکورت بزرگ در طبقات همکف و سوم دارد که در لیست بهترین فودکورت های تهران و جذاب‌ترین مقاصد شکم گردی قرار می‌گیرند. تنوع غذایی در این فودکورت‌ها سبب شده است که بسیاری از افراد تنها برای صرف غذا و نوشیدنی به پالادیوم مراجعه کنند.

در فودکورت طبقه همکف پالادیوم می‌توانید انواع میان‌وعده، سوخاری، نوشیدنی گرم و سرد، کیک، دسر و بستنی را سفارش دهید. کافه و رستوران‌های فودکورت طبقه سوم نیز انواع غذاهای ایرانی، دریایی، فست‌فود، غذاهای ترکی، ایتالیایی و سالاد را ارائه می‌دهند.

کد خبر 766445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.