شست‌وشوی معابر شهر اصفهان با خودروهای واترجت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از فعالیت روزانه ۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه و دستی واترجت برای شست‌وشوی معابر شهری و محلات این کلان‌شهر خبر داد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روزانه ۵۰ دستگاه خودروی مکانیزه و دستی واترجت برای شست‌وشوی المان‌های شهری، جداول، تابلوها، رفیوژها، پیاده‌روها و محل‌هایی که به هر نوعی آلودگی دارند، همچون ایستگاه‌های زباله یا نقاطی که شیرابه ریخته شده به سطح معابر و محلات شهری، اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه آغاز به‌کار این دستگاه بین ساعت ۳ تا ۴ صبح است، افزود: بیشتر در محل‌هایی که آلودگی و نازیبایی وجود دارد و گردوغبار به سطوح مختلف شهری نفوذ کرده است، فعالیت توسط این خودروها انجام و موجب رفع آلودگی از محلات شهری و ایجاد سرزندگی در سطح شهر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌طور معمول در مکان‌هایی که شیرابه زباله و ایستگاه زباله وجود دارد، پس از شست‌وشو از پاشش آهک برای ضد عفونی در مقدار استاندارد و کم استفاده می‌شود تا بتوانیم آن قسمت را ضد عفونی کنیم.

ساکتی با بیان اینکه این فرایند برای ایجاد بهداشت و سلامتی سطح معابر و محلات شهری انجام می‌شود، گفت: بهتر است شهروندان زمان قرار دادن زباله در منازل را رعایت کنند و در نوبت بارگیری قرار دهند و از انتقال زباله خارج از نوبت به ایستگاه‌های زباله خودداری کنند تا شاهد پراکندگی آلودگی شیرابه، تجمع حشرات و جوندگان موذی در محلات نباشیم.

کد خبر 765553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    شهرداری بی نظیر دنیا اصفهان