میزان اشتغال‌زایی در زنجان به حد مطلوبی رسیده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه میزان اشتغال‌زایی در استان به حد مطلوبی رسیده است، گفت: نتیجه همین اقدامات کاهش ۱۴ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سه سال گذشته بوده است.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: جمعیت فعال ۱۵ سال و بیشتر استان زنجان در سال گذشته ۴۲۳ هزار و ۹۲ نفر است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، جمعیت شاغل استان در این سال ۳۹۴ هزار و ۳۲۲ نفر و جمعیت بیکار ۲۸ هزار و ۷۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ روند افزایشی دارد، افزود: در طی سه سال گذشته این روند صعودی بود و در سال گذشته به ۵۰.۷ درصد رسید.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از مسائل تکلیفی به استان در سال‌جاری ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ اشتغال جدید است، اضافه کرد: این میزان اشتغال به تفکیک شهرستانی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه میزان اشتغالزایی در استان به حد مطلوبی رسیده است، افزود: نتیجه همین اقدامات کاهش ۱۴ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سه سال گذشته بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در همین راستا بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، این استان در شاخص‌های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را کسب کرد.

کد خبر 765519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.