تعهدات اشتغال استان زنجان ۱۱ هزار و ۵۷ نفر است

معاون اقتصادی استاندار زنجان گفت: کل تعهدات اشتغالزایی استان ۱۱ هزار و ۵۷ نفر است و میزان تعهد ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان چهار هزار و ۴۹۰ نفر است که معادل ۴۰ درصد تعهد کل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حسین محمدی، امروز_ سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد- در جلسه اشتغال زنجان اظهار کرد: اهمیت اشتغالزایی در ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه موضوعی غیرقابل انکار است و توجه هرچه بیشتر به موضوع اشتغال در جامعه می‌تواند منجر به افزایش سطح رفاه عمومی شود.

وی افزود: در استان زنجان نیز طرح‌ها و برنامه‌های اشتغالزایی همواره جزو مسائل اولویت‌دار بوده است و دستگاه‌های مختلف اجرایی هر یک بنا به زمینه فعالیت و کارکردشان در این مسیر گام‌هایی را برداشته‌اند.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه کل تعهدات اشتغالزایی استان ۱۱ هزار و ۵۷ نفر است، اضافه کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان چهار هزار و ۴۹۰ نفر است که معادل ۴۰ درصد تعهد کل است.

وی تصریح کرد: بیشترین درصد پیشرفت در بین سازمان‌ها به ترتیب بسیج سازندگی ۱۵۸ درصد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۷۷ درصد، سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ۴۲ درصد است.

محمدی با اشاره به اینکه کمترین تعهدها سازمان‌های سازمان زندان‌ها است، افزود: در مجموع گزارش ثبت شده اطلاعات شاغلان در سال‌جاری در دستگاه‌های اجرای از تعداد ۱۰ هزار و ۸۸۰ تعهد ۳۱۵۲ نفر بوده که ۲۸ درصد پیشرفت تعهدها است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان گفت: سال گذشته در مقاطعی، نرخ بیکاری در استان به عدد ۵.۵ درصد نیز رسید که زنجان از نظر پایین بودن نرخ بیکاری رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داد، همچنین در شاخص مشارکت اقتصادی نیز استان زنجان در رتبه برتر بین استان‌های کشور قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان افزود: با توجه به ورودی‌های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

کد خبر 780567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.