به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بخش راهآهن آلمان با اعلام اینکه GDL، اتحادیه کارگران قطار، اعتصاب شش روزه را از ساعت ۲ بامداد چهارشنبه، بیستوچهارم ژانویه، آغاز میکند، وارد مرحله بحران مزمن واقعی شده است. این رویداد عملاً به این معناست که اکثر خدمات قطار در این کشور تا پایان هفته جاری با اختلال مواجه خواهد شد. به گفته دویچهبان (بزرگترین شرکت حملونقل آلمان) تنها حدود یک در هر پنج مسافت طولانی برنامهریزیشده و تعدادی از خدمات منطقهای در اعتصاب نیستند.
این اقدام صنعتی جدید ادامه اعتصاب راهآهن دیگری است که در اوایل ماه جاری برگزار شد و سومین اعتراض کارگری در بخش حملونقل آلمان در کمتر از دو ماه گذشته خواهد بود. علاوه بر این، طول اعتصاب اعلام شده به این معنی است که اگر برای کل دوره ادامه داشته باشد، طولانیترین اعتراض در تاریخ دویچهبان خواهد بود.
این اعتراض شامل قطارهای باری نیز میشود و خدمات آنها حتی زودتر از سهشنبه، بیستوسوم ژانویه، ساعت ۶ بعدازظهر مختل خواهد شد. رکورد قبلی اعتصاب راهآهن در آلمان پنج روز در سال ۲۰۱۵ بود.
تهدیدی برای پویایی و اقتصاد آلمان
به گزارش یورونیوز، رئیس GDL در اوایل این ماه اعلام کرد که آنچه این بار رخ میدهد، تأثیرات شدیدتر، طولانیتر و سختتری نسبت به اعتصابهای سابق است و در واقع، این تهدید اکنون به نتیجه میرسد زیرا اختلاف بین شرکت و کارگران به موضوعی تبدیل شده است که برای بخش بزرگی از جامعه آلمان که برای نیازهای رفتوآمد خود به خدمات منظم متکی هستند، نگرانکننده است.
کارگران راهآهن برای مقابله با تورم خواهان افزایش ۵۵۵ یورویی در ماه به اضافه پرداخت یکباره تا سقف سه هزار یورو هستند و این در حالی است که دویچهبان تنها افزایش ۱۱ درصدی را پیشنهاد کرده است.
دامنه اعتصاب اعلام شده میتواند یک تهدید واقعی برای اقتصاد آلمان باشد که در حال حاضر در رکود به سر میبرد و تحت تأثیر اختلالات حملونقل ناشی از عملیاتهای یمن است.
این اعتصاب میتواند روزانه ۳۰ میلیون یورو برای بخش حملونقل هزینه داشته باشد، اما اگر کارخانهها مجبور به توقف تولید به دلیل مشکلات عرضه شوند، خسارت بهطور چشمگیری بیشتر نیز خواهد شد.
نظر شما