سیدمحسن واعظیفر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به متروی اصفهان اظهار کرد: خط یک متروی این کلانشهر با ۲۲ ایستگاه و ۲۱ کیلومتر طول مسیر در حال بهرهبرداری است.
وی با اشاره به دغدغه سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برای افزایش تعداد واگنهای مورد نیاز مترو افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط یک متروی اصفهان با افزایش تعداد واگنها کاهش پیدا میکند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون حفاری خط دو مترو آغاز شده است، تصریح کرد: دغدغه این سازمان برای این خط مباحث مالی بوده است.
واعظیفر ادامه داد: امیدواریم سال جاری با تحقق وعدههایی که شورای ششم و شهرداری در خصوص بودجه و تأمین منابع لازم این پروژه، همچنین پرداخت بهموقع داده است، بتوانیم سرعت فعالیت خود را در خط دو مترو افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم در صوت تأمین منابع مالی مورد نیاز، تا پایان سال آینده بخشی از این خط حدفاصل دارک تا طوقچی را به بهرهبرداری اولیه برسانیم و طی بهرهبرداری، آن را تکمیل کنیم تا رضایت خاطر شهروندان را فراهم کنیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه خط دو متروی این کلانشهر بهطول ۲۴ هزار و ۷۰۰ متر با ۲۳ ایستگاه از دارک تا میدان شهدای خمینیشهر است، گفت: اولویت اول اجرایی این سازمان حدفاصل دارک تا کهندژ ( ایستگاه شهید حجازی) است که حفاری با دستگاه TBM در این خط از ایستگاه شهید حجازی به دهانه ۹ متر آغاز و با عبور از زیر اتوبان شهید خرازی وارد ایستگاه شهید خرازی شد.
وی ادامه داد: دستگاه حفار خط دو متروی اصفهان در حال حاضر حدفاصل ایستگاههای خلجا و امام حسین (ع) در حال حفاری است و امیدواریم تا دهه مبارک فجر به ایستگاه امام حسین (ع) برسد.
نظر شما