به گزارش خبرنگار ایمنا، سامانه تلفنی ۱۳۷، از سالها پیش ابزار انتقال مطالبات مردمی به مدیریت شهری بوده است که مدیریت شهری در نظر دارد با استفاده از این سامانه و اجرای «طرح شهربان»، سهم شهروندان را در مشارکت و نظارت بر امور شهر افزایش دهد.
بر اساس این طرح، شهروندانی که بیشترین تماس را با ۱۳۷ داشته باشند میتوانند در دوره آموزشی مربوطه شرکت و در صورت کسب امتیاز لازم نشان «شهربان» را دریافت کنند.
شهربانها دارای کد اختصاصی بوده، به درخواست آنها بهصورت ویژه رسیدگی میشود و هر تماس آنها دارای امتیاز خواهد بود.
درجه شهربان با افزایش امتیاز ارتقا یافته و میتوانند به درجات شهربان یک ستاره، شهربان دو ستاره، شهربان سه ستاره و شهربان ویژه دست پیدا کنند.
شهرداری از طریق اجرای این طرح میتواند با کمک مردم نظام تشویق و تنبیه پیمانکاران را نیز بهبود بخشد.
با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان بهزودی این طرح وارد مرحله اجرایی خواهد شد؛ در شهر زندگی مدیران کارگزاران مردم هستند، مردمی که شهر به دست آنها ساخته میشود.
نظر شما