به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی آنتورپ به دنبال یافتن صدایی هستند که به بهترین شکل نماد شهرشان شود؛ این بار بحث آلودگی صوتی نیست، بلکه در واقع شهر از ساکنان میخواهد که ایدههای خود را در مورد صداهای جالب محیط شهری ارائه دهند.
ظاهراً هدف از این ابتکار خلاقانه، جمعآوری هرچه بیشتر ایدهها و استفاده از دادههای شهروندان برای ساختن یک سمفونی واقعی از صداهای شهر است که نمایانگر هویت شنیداری آنتورپ است.
این صداها میتواند از دریبل زدن در زمین بسکتبال، ناقوسهای کلیسا یا حتی صدای تفریحات آبی باشد. در واقع هر صدایی که به ذهن شهروندان خطور میکند میتواند در سمفونی شهر جایگاه داشته باشد.
با وجود این ایده جالب، ساکنان آنتورپ در گذشته از صداهای شبانه شکایت داشتند. این امر منجر به نصب حسگرهای اندازهگیری آلودگی صوتی روی پشتبام ساختمانها شد. وقتی صداها از حد مجاز نویز فراتر میرود بهطور خودکار پیامهایی در صفحههای عمومی شهر نمایش داده میشود که از افراد میخواهد صدای خود را پایین بیاورند.
ایجاد سمفونی صدا برای شهر، در تقویت هویت شهروندی و برندسازی نقش مهمی ایفا میکند و در نهایت باعث معرفی آنتورپ به روشی خلاقانه در سطح جهانی میشود.
نظر شما