به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شنژن یکی از بزرگترین و پرجمعیتترین شهرهای چین به حساب میآید، با این حال توسعه شهری آن تنها به ۴۰ سال قبل برمیگردد زیرا شهری تازه تأسیس است. توجه به جدید بودن زیرساختها در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه نشان میدهد بخش اعظم زیرساختهای حملونقل و توسعه آن مربوط به دهه ۱۹۹۰ و پس از آن است. نکته جالب توجه در مورد شهر تازهتأسیس چین این است که شنژن به عنوان یکی از بهترین نمایندههای کشور در گرایش به ایجاد شهرهای سبز و مبارزه با آلودگی هوا عمل میکند.
سامانه اتوبوسرانی شنژن بزرگترین اپراتور حملونقل شهر به حساب میآید که میزبان شش هزار اتوبوس الکتریکی و پنج هزار تاکسی الکتریکی است. فرآیند الکتریکی کردن ناوگان اتوبوسرانی شنژن در سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید که تنها طی سه سال، یعنی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، بین چهار هزار تا پنج هزار اتوبوس دیزلی با اتوبوس برقی جایگزین شد. این تغییر ناگهانی به واسطه حمایت مالی دولت ممکن شد و هدف از آن، بهبود سریع وضعیت اکوسیستم بود.
شنژن اولین شهر جهان بوده است که به طور کامل از خودروهای الکتریکی برای حملونقل عمومی در شهر بهره گرفته است، با این حال مدیران همچنان در حال آزمایش و اجرای اقدامات بیشتری در زمینه سبزسازی تردد در شهر هستند. اولین اتوبوسهای هیدروژنی شهر در سال ۲۰۰۹ مورد آزمایش قرار گرفت که در آن زمان، این خودروهای سبز تنها قادر به پیمودن مسیری بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بود.
امروزه شنژن میزبان بیش از ۲۲ هزار خودروی عمومی است که سامانه اتوبوسرانی، مالک بیش از یکچهارم آن است و مدیریت این بخش را به عهده دارد. همه این خودروها کاملاً الکتریکی است و به همین دلیل، مدیران شهر تمرکز خود را بر توسعه زیرساختهای شارژ وسایل حملونقل برقی متمرکز کردهاند تا کمترین اختلال در جابهجایی این خودروها به وجود بیاید. توسعه زیرساختهای شارژ خودروهای الکتریکی تغییرات زیادی در طراحی شهری ایجاد کرده است که این امر به سهم خود در تغییر توسعه ایستگاههای مترو نیز اثربخش بوده است.
نظر شما