عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۹ فروردین

 در این بسته خبری در مورد رونمایی تبلت ۱۰٫۱ اینچی میت پد SE هواوی با قیمت ۲۳۰ دلار، رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون، آپدیت اندروید ۱۲ برای گلکسی M51 از راه رسید، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سامسونگ عرضه دستگاه‌های تاشو جدید را در سال جاری تأیید کرد

در نهایت شرکت سامسونگ اعلام کرده که در حال کار بر روی یک دستگاه تاشو جدید است که در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. این سخن سامسونگ در حالی است، که همین الان هم مهم‌ترین دستگاه‌های تاشو موجود در بازار، یعتی گلکسی زد فولد سه و گلکسی زد فلیپ سه، هردو متعلق به شرکت سامسونگ هستند و به خوبی توانسته‌اند که یک تجربه کاملاً متفاوت و سطح بالا از کار کردن با دستگاه‌های تاشو را به کاربران عرضه کنند. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که سامسونگ دقیقاً چه برنامه‌ای برای دستگاه‌های جدید خود دارد.

تا پیش از این نیز انتظار می‌رفت که این شرکت کره‌ای نسل جدید دستگاه‌های تاشو را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه کند و سامسونگ اکنون این موضوع را در اعلامیه درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۲ خود تأیید کرده است.

تبلت ۱۰٫۱ اینچی میت پد SE هواوی با قیمت ۲۳۰ دلار رونمایی شد

میت پد SE، جدیدترین تبلت هواوی، با پردازنده‌ی Kirin 710A و نمایشگر IPS LCD رونمایی شد. قیمت مدل پایه‌ی این تبلت حدوداً ۲۳۰ دلار است.

هواوی چند محصول جدید رونمایی کرد تا نشان دهد خودش را به بازار دستگاه‌های الکترونیکی متعهد می‌داند. یکی از محصولات جدید هواوی تبلت میت پد اس ای (Huawei MatePad SE) است که با سیستم‌عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 عرضه می‌شود.

تبلت میت پد SE به پردازنده‌ی Kirin 710A و صفحه‌نمایش ۱۰٫۱ اینچی IPS LCD با وضوح فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل) و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۰ درصد مجهز است. میت پد SE از جلوه‌ی صوتی Huawei Histen 7.0 به‌همراه جدیدترین فناوری صدای هارمن کاردن پشتیبانی می‌کند. صخامت تبلت میت پد SE هواوی ۷٫۸۵ میلی‌متر و وزنش ۴۵۰ گرم است و انرژی لازم برای کار با آن را باتری ۵٬۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۰ وات تأمین می‌کند.

جزئیات جدید گرافیک‌های AMD MI300 – تا هشت چیپ محاسباتی، پشتیبانی از HBM3 و PCIe 5.0

هر چند هنوز زمان زیادی تا نسل بعدی مدل‌های دیتاسنتر CDNA باقی مانده اما Moore’s Law is Dead جزئیات جدید گرافیک‌های AMD MI300 را به اشتراک گذاشته است. ظاهراً فناوری‌های جدیدی در نسل بعد استفاده خواهد شد.

نشانه‌هایی از Radeon RX 7900 پرچم‌دار AMD Navi 31

گرافیک ۹۰۰ واتی انویدیا با چیپ AD102 – جزئیاتی از سری RTX 40

فناوری ساخت بهتر گرافیک‌های Ada Lovelace انویدیا نسبت به AMD RDNA

۳ به مانند MI200، سری MI300 نیز خانواده‌ای مربوط به دیتاسنترهاست. به همین علت MI300 تنها یک کاربرد خاص ندارد. در واقع MI300 قرار است در فرمت‌های مختلفی در دسترس قرار گیرد در حالی که دو تا هشت حافظه HBM3 نیز در کنار آن وجود خواهد داشت. به علاوه MI300 از فناوری پشته سازی سه بعدی بهره می‌برد جایی که چیپلت IO درست در زیر چیپلت‌های محاسباتی قرار گرفته است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی گوشی Poco M4 5G در آستانه معرفی رسمی لو رفت

به نظر می‌رسد شیائومی همچنان این روزها مشغول تولید گوشی‌های جدید در سری محصولات پوکوی خود است؛ چرا که امروز اطلاعاتی از گوشی Poco M4 5G در دسترس قرار گرفت که نشان می‌دهد باید در آینده نزدیک منتظر معرفی و عرضه آن به بازارهای جهانی باشیم.

انتظار می‌رود شیائومی در آینده نزدیک از گوشی میان رده جدیدی با عنوان Poco M4 5G رونمایی کند. براساس اطلاعاتی که این شرکت امروز منتشر کرد مراسم معرفی این گوشی در تاریخ ۲۹ آوریل (نهم اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد. اما در آستانه برگزاری مراسم معرفی این گوشی، امروز اطلاعاتی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های کلیدی آن در دسترس قرار گرفت که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست.

رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون

با وجود قرنطینه اخیر در چین و افزایش مشکلات زنجیره تأمین، اپل فصل درخشانی پشت سر گذاشته و در سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۲ درآمد ۹۷٫۳ میلیارد دلاری کسب کرده است.

اپل با وجود مواجهه با مشکلات ادامه‌دار در زنجیره تأمین و نگرانی مشتریان از تورم، همچنان درآمدهای خود را بالا نگه داشته است. براساس آنچه The Verge به‌نقل از گزارش مالی اپل می‌نویسد، سه‌ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) درخشان‌ترین فصل منتهی به مارس در تاریخ فعالیت‌های اپل محسوب می‌شود.

اپل موفق شده است در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ درآمد ۹۷٫۳ میلیارد دلار کسب کند، یعنی ۹ درصد درآمد بیشتر نسبت‌به فصل دوم سال مالی ۲۰۲۱. ۲۵ میلیارد دلار از این درآمد ۹۷٫۳ میلیارد دلاری شامل سود می‌شود. اپل در بازه‌ی زمانی مورد بحث به ازای هر سهم از سهامش سود ۱٫۵۲ دلاری به دست آورده است.

آپدیت اندروید ۱۲ برای گلکسی M51 از راه رسید

سامسونگ تاکنون دستگاه زیادی را به اندروید ۱۲ بروزرسانی کرده است. جدیدترین دستگاهی که این بروزرسانی را دریافت کرده، گلکسی M51 است. به هر حال، ظاهراً این گوشی اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 را در روسیه با شماره ساخت M515FXXU4DVD1 دریافت می‌کند و احتمالاً به زودی در بازارهای دیگر نیز عرضه خواهد شد. این شرکت معمولاً به‌روزرسانی‌ها را به این ترتیب توزیع می‌کند.

شایان ذکر است که این تقریباً پایان راه برای گلکسی M۵۱ از نظر به روز رسانی‌های اصلی سیستم عامل است. این دستگاه اندروید ۱۳ را دریافت نخواهد کرد، اگرچه تا یک سال دیگر به دریافت وصله‌های امنیتی ماهانه ضروری از گوگل ادامه خواهد داد. برای بررسی و دریافت بروزرسانی کافیست که به تنظیمات دستگاه خود مراجعه کنید.

هواوی اکنون ۷۳۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه دارد

براساس اعلام هواوی، این شرکت هم‌اکنون ۷۳۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه دارد. علاوه‌براین، تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل هارمونی به بیش از ۲۴۰ میلیون واحد رسیده است.

هواوی در جریان برگزاری رویداد روز گذشته خود که با رونمایی محصولات زیادی همراه شد، اعلام کرد که در یک سال اخیر به موفقیت‌های مطلوبی دست پیدا کرده است. براساس آنچه Huawei Central می‌نویسد، هواوی مدعی شده ۷۳۰ میلیون دستگاه فعال ماهانه دارد.

دستاورد ۷۳۰ میلیونی هواوی در صنعت موبایل چندان تعجب‌برانگیز نیست، اما برای شرکتی که به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده با چالش‌های فراوانی مواجه شده، عملکرد خوبی محسوب می‌شود.

هواوی واچ GT 3 پرو و بند هفت معرفی شدند

هواوی در کنار معرفی گوشی تاشو میت ایکس اس دو، جدیدترین مدل ساعت هوشمند خود را با نام واچ GT 3 پرو معرفی کرد که جایگزین نسخه GT 2 پرو خواهد بود. مانند نسل قبلی‌اش، این مدل دارای یک نسخه سرامیکی و یک مدل پورشه دیزاین نیز هست.

هواوی واچ GT 3 پرو در دو اندازه – ۴۶ میلی متر (تیتانیومی) و ۴۳ میلی متر (سرامیک) عرضه می‌شود. آنها به ترتیب دارای صفحه نمایش ۱.۴۳ و ۱.۳۲ اینچی AMOLED هستند. مدل بزرگ‌تر تا ۱۴ روز عمر باتری را با استفاده معمولی (۸ روز برای کاربران سنگین) وعده می‌دهد، مدل کوچک‌تر باید ۷ روز (۴ روز با استفاده زیاد) دوام بیاورد. سرعت شارژ ۳۰ درصد افزایش یافته و یک شارژ ۱۰ دقیقه‌ای برای دوام کامل روز کافی است.

اعداد مقاومت در برابر آب فریبنده هستند و اکثر ساعت‌های هوشمند برای غواصی مناسب نیستند. با این حال، این یکی است، زیرا برای غواصی تا ۳۰ متر رتبه بندی شده و دارای چندین عملکرد برای کمک به شما در تمرین است. GT 3 پرو همچنین به عنوان یک ساعت گلف قابل استفاده است، زیرا نقشه‌هایی برای بیش از ۳۰۰ زمین گلف از پیش بارگذاری شده دارد. در مجموع، بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی وجود دارد که ۱۸ حالت دارای برچسب “حرفه‌ای” هستند.

کد خبر 571707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.